První láhev Coca-Cola byla v Československu vyrobena již v roce 1971. Na oslavu této společné padesátileté cesty spouští systém Coca-Cola rozsáhlou marketingovou kampaň.
Bude se jednat o mediální kampaň v televizi či na sociálních sítích, ale také aktivaci směrem k zákazníkům či vzdělávací projekt na podporu komunity. Lidé se tak mohou těšit na spotřebitelské soutěže, stovky výjimečných cen, a také na vzdělávací charitativní projekt na podporu neziskových organizací. To vše nabídne kampaň „50 let spolu“, do jejíž komunikace budou zapojeni také influenceři a známé tváře z Česka i Slovenska.
V letošním roce uplyne přesně 50 let od doby, kdy na základě licenční smlouvy s The Coca-Cola Company opustila výrobní linku závodu Fruta Brno první láhev s nápisem Coca-Cola. Od té doby se jediná varianta tohoto nápoje rozrostla do devíti podob, jedenáctkrát se zvýšila jeho produkce a z limonády, která byla do 70.let stejně nedosažitelná jako výjezdní doložka do zahraničí, se stala běžnou součástí našich životních příběhů.
„Zažili jsme s ní nespočet společných vítězství, radosti i naděje. Ať už jsme fandili národnímu hokejovému týmu, pořádali rodinnou oslavu nebo si jen užívali chvíle s přáteli, Coca-Cola při tom byla s námi. Byla svědkem společenských, politických a kulturních proměn v obou zemích a klíčových momentů v naší novodobé historii. A právě tento působivý příběh o naší společné padesátileté cestě s Coca-Cola v Čechách a na Slovensku bude nadcházející kampaň ilustrovat,“ uvádí Joonas Mäkilä, marketingový ředitel Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
„Kampaní chceme poukázat na to, že Coca-Cola spoluutvářela životní příběhy nás všech a to ve výjimečných momentech našeho života a bez ohledu na místo, kde jsme vyrůstali. Kampaň provázejí ikony monumentů známých míst v Česku a na Slovensku, které vyzdvihují fakt, že Coca-Cola je tu spolu s námi od Aše až po Košice již 50 let,“ popisuje Ivana Ilič, marketingová manažerka The Coca-Cola Company ČR/SR.
Systém Coca-Cola přizval ke spolupráci na kampani také české a slovenské populární osobnosti. Do komunikace budou zapojeni influenceři Sofian, Nikol Čechová, Kao, Annie Camel, Dejvit, Andy_coconut, YouTuber Explo, zpěvačky Emma Drobná, Mária Čírová nebo rapperka Sharlotta, moderní pětibojař a olympijský vítěz 2012 David Svoboda. CSR projekt podpoří také Tereza Maxová. Exkluzivní hudbu k spotové kampani vytvořili Pokáč, Kapitán Demo, Marcell a Zea.
Detaily kampaně:
Integrovaná marketingová kampaň „50 let spolu“ zahrnuje řadu aktivit v rámci nadlinkové i podlinkové komunikace a poběží od 7. června do 20. srpna. Kreativu kampaně připravila agentura McCann. Nedílnou součástí kampaně budou televizní reklamní spoty (nasazení 7. června), digitální kampaň, komunikace na na sociálních sítích, PR, ale i promo akce přímo na prodejnách, kde bude Coca-Cola k dostání ve speciálním balení a spojena s celou řadou zákaznických soutěží.