Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Výzkum přechod do onlinu zvládl. Obrat překvapil

Sdružení agentur pro výzkum trhu a veřejného mínění SIMAR dnes (6. května) v rámci virtuálního setkání mimo jiné představilo výroční zprávu o obratech výzkumného trhu. Pro celý obor z něj vyplynula jedna velice dobrá zpráva: i přes turbulentní rok, který máme za sebou, se dramatický propad trhu nekonal.


Celkový obrat českého vzkumného trhu podle zprávy SIMAR sice nedosáhl výše z rekordního roku 2019 (3,053 miliardy Kč), nicméně pokles se projevil pouze 14 miliony korun, což výrazně předčilo očekávání. I přes počáteční obavy ve výzkumných agenturách v koronavirové krizi se tak nakonec ukázalo, že zadavatelé výzkum potřebují stejně, nebo i více než v letech předešlých. Tří miliardová hranice celkového obratu byla překročena i letos a hodnota trhu se odhaduje na 3,039 miliardy korun.

„Většině výzkumných týmů se podařilo úspěšně adaptovat na vzniklou situaci. Část projektů, která vyžadovala osobní kontakt respondenta s tazatelem, moderátorem nebo mystery shopperem, se ve spolupráci s klienty převedla na online metody a projekty pokračovaly. Hlad po informacích o nákupním chování dokonce způsobil, že tento segment se v loňském roce navýšil,“ píše se ve zprávě.
Podle Ondřeje Veise, předsedy sdružení SIMAR se obor dokázal vyrovnat s prací na dálku. „Dokázali jsme přesunout naprostou většinu výzkumů do online prostředí. Dokázali jsme udržet a dodávat dlouhodobé výzkumné projekty. Byli jsme velmi dobře připraveni na další průnik technologií do naší práce,“ píše ve svém úvodním slově výroční zprávy.

Reklama
Know

I v letošním roce se podle SIMAR výhled pro vývoj výše obratu jeví víceméně optimisticky. Polovina výzkumných agentur předpokládá zvýšení obratu, 22 procent dokonce doufá v nárůst vyšší než 10 procent. Více než třetina pak odhaduje, že jejich obrat v příštím roce zůstane stejný a jen 14 procent se obává výraznějšího poklesu.

Členské agentury SIMAR se na celkovém obratu loni podílely téměř 55 procenty. Výzkumné agentury, které mají své zástupce v mezinárodním sdružení ESOMAR, reprezentují 79 procent trhu.
Žebříček výzkumných agentur v České republice již tradičně ukazuje na prvních pěti místech mezinárodní agentury, jejich pořadí je totožné s pořadím v letech 2018 i 2019. První pětice tvoří 61 procent celkového obratu českého trhu. Rozpětí obratů prvních tří agentur se oproti předchozím rokům výrazněji snížilo.

Výroční zpráva bude ke stažení na stánkách sdružení SIMAR.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)