Nové logo i firemní identita: česká IT legenda Software602 mění svoji tvář

© 602

Tvůrce prvního českého textového editoru T602 chce naučit české firmy a úřady, jak digitalizovat a urychlit interní procesy a oběhy dokumentů. Firemní identitu mění po 10 letech a nezůstane jen u ní.

Zásadní změnu firemní identity a nové logo představila společnost Software602, tvůrce chytrých řešení pro elektronický oběh, schvalování, podepisování a archivaci dokumentů ve firmách i na úřadech. Nová vizuální podoba odráží dynamický vývoj oboru i samotné společnosti, jež má ambici odnaučit české kanceláře používat papírové dokumenty a zefektivnit jejich interní procesy.

„Změna přichází po 10 letech, uvažovali jsme o ní ale už delší dobu. Dosavadní prezentace Software602 neodpovídala hektickému vývoji v našem oboru, který ještě zintenzivnil vlivem pandemie covid-19. Ještě před dvěma lety nikdo z nás netušil, jakou roli může v digitalizaci a home office sehrát globální pandemie u státní správy (omezení rozsahu úředních hodin), nebo naopak u firem, které poskytují služby s vysokou přidanou hodnotou (obratem vylidněné kanceláře s prací z domova převážně v cloudových aplikacích),“ říká Richard Kaucký, spoluzakladatel Software602.

Jsme jednoduše „šest set dvojka“

Na první pohled nejzásadnější změnou v celé nové firemní identitě Software602 je vypuštění slova „software“ z loga společnosti. Tvůrce nového vizuálního stylu Jan Václav vysvětluje, že úprava odráží zavedenou praxi, kdy klienti i samotní představitelé mluví o společnosti jako o „šestsetdvojce“ a nikoli o „Software602“. „Zachovali jsme tedy číslici a nad ní umístili linku, která symbolizuje digitalizační platformu, na které roste byznys našich klientů, vysvětluje Jan Václav.

Prvotním požadavkem Software602 při úvahách o změně vizuální identity byly větší jednoduchost a přívětivost, dynamika a méně kontrastů bílé a modré barvy. Barevná škála se s novým vizuálním stylem rozšířila, přibyl modernější font a mnohem podrobnější Brand Manual používání nové vizuální identity u všech typů komunikace firmy navenek. Na vývoji loga i celkové firemní identity se výrazně podílelo marketingové oddělení Software602.

„Časový rozsah naší vzájemné spolupráce byl nesrovnatelně větší než u předchozích klientů. Splnil se tak můj freelancerský sen, abych se mohl více zapojit do vnitřních procesů klienta,“ říká Jan Václav, který pro zástupce Software602 uspořádal několik společných workshopů. „Vývoj trval zhruba půl roku, ale rozhodně to stálo za to. Nechtěl jsem pouze přijít s třemi hotovými návrhy loga, z nichž by si klient vybral,“ dodává.

Pro Software602 ovšem celkový proces proměny firmy zavedením nového loga a vizuální identity nekončí. Navazuje na něj posun uvnitř produktového týmu, na který naváže i postupná změna v obchodní strategii. „Deset let bez sebemenších úprav vizuální podoby značky nám už na tyto chystané kroky neposkytovalo potřebné možnosti, jak jsme potřebovali pracovat se značkou Software602 a klíčovým produktem Sofa,“ vysvětluje marketingový ředitel Software602 Ladislav Zdobinský. Samotnou vizuální identitu chce firma dále rozvíjet.

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-07

MAM Exkluzivně v časopise

Jaroslav Vígh
Jindřich Fáborský
Milka

MAM Téma čísla

iStock_lupa_pismena_SEO_hledani_nový web-otvírák (92)
kina
Návrh bez názvu-8
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
nova_O2
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
nova_O2
Super Bowl 2025 V_nový web otvírák doporučujeme (24)