Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Rockaway chce na německém trhu s Bringmeisterem vyzvat tvrdou konkurenci

Segment online nakupování zaznamenal během pandemie raketový růst , z nějž nejvíce na českém trhu profitovaly značky Košík.cz a Rohlík.cz. Skupina Rockaway Capital (společně s PPF a ECI vlastní Košík.cz) na začátku května převzala německý startup Bringmeister, s nímž má v sousedním Německu velké plány.

Rockaway koupil Bringmeister od retailové skupiny Edeka za nezveřejněnou částku, tržby německé firmy by podle plánů měly letos dosáhnout asi 100 milionů eur. Aktuálně online supermarket působí v Berlíně, Mnichově a Postupimi, přičemž rozvozu potravin se věnuje už přes 20 let.

„Německý retailový trh je největší v Evropě, online nákupy potravin z něj ale stále tvoří jen malý zlomek, takže věříme, že kombinace zkušeností Bringmeisteru, našeho know-how a potenciálu růstu celého trhu představují ohromnou příležitost, na kterou se těšíme,“ uvedl pro CzechCrunch zakladatel a CEO Rockaway Capital Jakub Havrlant.

Reklama
Know

Rockaway není v Německu nováčkem. Před třemi lety koupil od společnosti Unister online cestovku Ab-in-den-urlaub.de a letenkový portál Fluege.de, které dnes fungují pod skupinou  Invia. Na německém trhu bude značka soupeřit s českým Rohlíkem Tomáše Čupra, případně s Amazon Fresh nebo Rewe, případně holandský Picnic nebo značka Gorillas. Konkurence je na trhu západních sousedů ještě mnohem větší než v ČR. Český Rohlík.cz chce pod značkou Knuspr.de fungovat už někdy během května v Mnichově a blízkém okolí.

„Naším cílem je frankfurtská burza.“ Proto se chceme v Německu stát velmi dobře známými, “ uvedl Čupr pro německý deník Handelsblatt. Na rozjezd a další expanzi má Čupr připravených asi pět miliard korun, které získal od investorů v čele s francouzským fondem Partech a fondem Index Ventures. Na vstup na burzu firma cílí v horizontu čtyř až pěti let. Do Frankfurtu pak plánuje firma vstoupit koncem roku a mají následovat Kolín nad Rýnem, Dortmund nebo Düsseldorf. 

Knuspr je podle Čupra určen především pro rodiny, které si chtějí objednat větší týdenní nákupy. V Německu se snaží dosáhnout hranice 100 eur na nákup, v Česku jde jen pro srovnání asi o 60 eur. Menší konkurenti na trhu cílí spíše na drobné nákupy, což ale podle Čupra nemůže do budoucna fungovat. „S nákupními vozíky za 20 eur nevyděláte žádné peníze,“ dodal Čupr.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)