Minimalismus bojující s ironií ukazuje vítězný návrh reklamy pro Českou veganskou společnost, která horuje za vyšší podíl rostlinné stravy.
Dokonce 26 týmů soupeřilo v nejhojněji zastoupené kategorii Print letošního ročníku národní soutěže pro mladé profesionály v komunikaci značek Young Lions. Do ní se celkově zapojilo rekordních 88 týmů.
Výzvou aktuální kategorie bylo vytvořit tiskovou reklamu pro Českou veganskou společnost (ČVS). Ta se snaží popularizovat rostlinnou stravu a dala si za cíl snížit do roku 2040 spotřebu masných pokrmů o 50 procent. Týmy měly v návrzích oslovit zhruba třetinu populace, která je podle průzkumu společnosti Ipsos otevřená vyzkoušet vyšší podíl rostlinné stravy. K tomu je měly „pošťouchnout“ reklamou na třicetidenní výzvu s bezmasou stravou, jež zároveň zvýší povědomí o problematice a ČVS.
Nejvíce porotu oslovil návrh dvojice David Böhm a Richard Vlček z Publicis Groupe. První místo si získali díky minimalistické reklamě, která jen s pomocí nápisů ukazuje, jak se během 30 dní z ironického konstatování o „super chuti“ veganského jídla stane jasné konstatování.
Na druhé příčce se umístili Hana Kudrnáčová a Miroslav Věšín z agentury Isobar Czech Republic. Ti se na výzvu podívali z pohledu zvířat, kteří se v reklamě chlubí přes Instagram, jak skvělý měsíc prázdnin si díky třicetidenní výzvě si užívají.
Třetí místo pak vybojovali Barbora Truksová a Jakub Klíma z Ogilvy. Ti také pojali reklamu minimalisticky a zobrazili známou „hamletovskou ruku“ v níž je místo lebky květák. Zvolání „být, či nebýt“ pak přeneseně ukazuje na to, že vyzkoušení veganské stravy není žádné drama.
Čestná uznání tentokrát porotci neudělovali.
Práce hodnotila porota, v níž usedli:
- David Suda, šéf kreativy WMC/Grey, prezident českého Art Diretors Clubu a prezident poroty
- Jana Bauerová, art director v Guts Prague
- Pavel Flégl, výkonný ředitel kreativy v agentuře Isobar
- Nikola Foktová, šéfka kreativy v Leo Burnett & MSL