Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

V marketingu se více soustředíme na značku

Nové kampani Staropramenu přezdívají v pivovarech Hrdinové. „Reprezentovat je pro nás nejvíc,“ shrnuje její koncept David Šeberle.

Podle senior brand manažera značek Staropramen a Braník Davida Šeberleho je pandemie i příležitostí pro vznik nových formátů gastronomie. Třeba jako koncept Fortel, kvůli němuž pivovary poprvé zapojují influencery.

Pracujete na spotech pro novou kampaň, kdy poběží?

Reklama
ČEZ

Naplánována je na květen až červenec v době Mistrovství Evropy ve fotbale. Staví na našem partnerství s českou reprezentací. Vedle klasické kampaně pro televizi a online prostředí je součástí i nový formát, vzniká ve spolupráci s ČT Sport. Chceme být pozitivní a nevracet se ke covidové situaci, lidé už to nechtějí slyšet.

Budou spoty opět s Hynkem Čermákem?

Ano, kampani přezdíváme „Hrdinové“. Jde v ní o to, že každý reprezentuje to, co umí nejlépe. Hynek českou kulturu, náš sládek Honza Špaček pivovarské umění a trenér reprezentace Jarda Šilhavý fotbal. Naše spolupráce s Hynkem se za čtyři společné roky rozvinula. Od herce v reklamě se posunul k tomu, že s ním sdílíme koncept, radíme se, i kreativu občas upravujeme podle něj. Teď mi volal, že má nápad na reklamu. Jsem zvědavý, s čím přijde.

Spolupráci s agenturami jste neměnili?

Spolupracujeme pořád se stejnou kreativní agenturou Yinachi. Produkci spotu dělala Creative Embassy, ta s námi pracovala už na prvním spotu s Hynkem v roce 2017. Dlouholetá spolupráce vždycky funguje lépe, než když kreativní agentury měníte příliš často.

A co hospody, kolik jich přežije?

Ke konci roku nám říkalo asi osm procent provozovatelů, že už neotevřou. Teď odhadujeme, že se uzavře zhruba 15 až 20 procent provozů. Situace ale může být i příležitostí pro vznik nových formátů gastronomie. Věřím, že dlouhodobě dopad nebude až tak tragický. Co se týká značkových Potrefených hus, Našich hospod, Ostravaren a dalších konceptů, funguje jich 97 procent přes okénko. Zvlášť v centru Prahy, které je vylidněné, je to i marketingový nástroj, aby se na ně nezapomnělo.

Plánujete nějaké změny v síti značkových restaurací?

Spolupráce zůstává, jak je. Loni jsme otevřeli nový koncept Fortel na Smíchově. Podle mě není v Česku nic podobného, jsme na něj pyšní. Majitel se snaží, má okénko, rozvozy a zajímavou komunikaci piva na Instagramu. Všechno je připravené, čekáme na otevření.

Jak máte nastavený poměr brandových a výkonnostních kampaní?

Soustředíme se více na značku, protože rebrandingem jsme prošli teprve v roce 2017. Vnímanou kvalitu budeme budovat ještě dlouho. Už tehdy jsme si řekli, že bude trvat minimálně pět let, než uvidíme výsledky. Byl to historicky náš problém — konkurence mluvila patnáct let stejně, my jsme nebyli konzistentní. Jednou jsme masírovali chuťové buňky, pak jsme byli vtipní, následně jsme měli pivo, které sbližuje a podobně. Můj cíl je držet konzistentní linku komunikace.

Celý rozhovor si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 12. dubna 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)