Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Roční experiment končí. ČT3 bude minimálně letos součástí řádného vysílání

Svůj sedmý program, stanici ČT3, spustila Česká televize loni v březnu, aby pomohla nejohroženější skupině obyvatel, kteří byli vinou koronaviru nuceni trávit čas doma, často o samotě. ČT3, dosud vysílající v experimentálním vysílání, nově přechází na řádné vysílání jako trvalý program České televize, nejméně do konce letošního roku. Ve středu to schválila Rada České televize. Provoz stanice bude letos stát 80 až 95 milionů korun.

„Spuštěním ČT3 pár dní po vyhlášení prvního nouzového stavu jsme chtěli pomoct nejzranitelnější skupině populace, která musela kvůli koronaviru zůstat doma. Situace s pandemií i po roce pořád trvá, a jsem proto rád, že se nám povedlo původně experimentální vysílání proměnit na trvalé, a i nadále nabízet našim divákům program, který si tak oblíbili,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Programová nabídka ČT3 se opírá o výběr ze zlatého televizního fondu, nabízí oblíbené seriály, nostalgické komedie i tematické pořady a základní informační servis. Na obrazovku se po patnácti letech vrátily také hlasatelky. Program původně vysílal osm hodin denně, od 14. prosince se vysílání rozšířilo od šesté hodiny ranní až do dvaadvaceti hodin večer. Od února navíc program posílila speciální zpravodajská relace Zprávy ČT3, jež se vyznačuje přehlednějším grafickým zpracováním i klidnějším tempem moderace.

Reklama
ČEZ

ČT3 vyhledávají ji zejména diváci starší pětašedesáti let. V této skupině dosáhla ČT3 v průběhu loňského roku v čase svého vysílání podílu na sledovanosti 4,76 procent. V reprezentativním výzkumu realizovaném po odstartování vysílání kanálu se 70 procent dotazovaných shodlo na tom, že spuštěním ČT3 napomáhá Česká televize nejohroženější skupině, tedy seniorům, překonat pandemii a ulehčit dopady nouzového stavu či karantény.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu