Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

INFOGRAFIKA: Chtěli by Češi nakupovat přes sociální sítě?

Nakupování přímo přes sociální sítě by zvažovala využít více než čtvrtina (29 %) Čechů, kteří již nyní na internetu alespoň občas nakupují. Vyplývá to z aktuálního průzkumu, který pro týdeník Marketing & Media exkluzivně zpracovala agentura Ipsos.

„Nepřekvapí, že nákupům na sociálních sítích jsou otevřeny zejména mladší věkové kategorie, tedy ti, kteří dnes běžně nakupují online,“ říká k výsledkům Markéta Kneblíková z Isposu a doplňuje, že z jednotlivých sítí by pro nákupy Češi preferovali Facebook, s odstupem pak Instagram a YouTube, což v podstatě kopíruje využívání těchto sítí. „Pouze v nejmladší věkové kategorii dominuje Instagram, odpovídá to velké a stále rostoucí popularitě této sítě zejména mezi mladými,“ dodává Kneblíková k průzkumu, který je součástí hlavního tématu aktuálního vydání týdeníku Marketing & Media (13/2021).

Ti, kteří by službu nákupů přes sociální sítě zvažovali využít, by zde podle výsledků Ipsosu nakupovali oblečení a obuv, drogerii a kosmetiku, drobnou elektroniku či hračky, knihy a papírenské zboží. To potvrzují i v rámci tématu oslovení odborníci na digitální marketing a e-commerce. Shodnou se v tom, že z výhod social commerce budou čerpat především firmy a značky, které zprostředkovávají impulzní nákupy. Podle Jana Krále ze Symbia to budou obecně produkty, které nemají zase tak rychlou obrátku/frekvenci nákupu, přesto v sobě mají určitou spontánnost nebo aktuální potřebu. „Ideální segmenty jsou móda, kosmetika, zábavní průmysl, různé vychytávky (gadgets),“ říká k tomu Eva Balaštíková ze e-shopu Answear. A její slova částečně potvrzuje László Szabó, spoluzakladatel a ředitel rozvoje digitální agentury Growww Digital, která sídlí v Budapešti, když říká, že produkty ze segmentu FMCG, gamingu, sportovních a kosmetických výrobků lze prostřednictvím sociálních médií prodávat snadno. Důvodem, proč budou móda a kosmetika pro tento prodej vhodné, je podle Michaely Lekové, brand manažerky Zootu, vizuální složka, která je základním kamenem social commerce. „Také sem spadá zdravý životní styl a tedy zejména potravinové doplňky. Obdobně mohou dobře fungovat bytové doplňky a drobná elektronika,“ dodává Leková.

Reklama
Know

Celé téma o social commerce si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 29. března 2021. Předplatit si ho můžete zde.

Picture of Radana Čechová

Radana Čechová

Jako novinářka se zaměřuje na marketingovou komunikaci v různých redakcích od roku 1999. Týdeník Marketing & Media, na jehož vzniku se v roce 2000 spolupodílela, vede od začátku roku 2020. Zaměřuje se například na témata spojená s marketingovým výzkumem, efektivitou, managementem a rolí žen v marketingové komunikaci.
Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)