Jen malý rozpočet měla k dispozici kampaň řetězce Elgiganten, výsledky prodejů ale stály za to.
V období plném odložených turnajů, stejně jako rušení sponzorských partnerství a prázdných stadionů, se snažila skandinávská firma Elkjøp provozující síť elektroprodejen najít nový způsob, jak se spojit s velkou částí publika a fanoušků. V době, kdy je možné sledovat sport jen v televizi, se rozhodla firma spolehnout na touhu diváků po co nejkvalitnějším obraze. Společně s agenturou Nord DDB chytře využili Premier League pro podporu prodeje, aniž by byli partnery zmíněné sportovní události. Tento krok jim přinesl šestnáctinásobnou návratnost investic.
Z nenáviděného výhoda
Skandinávský prodejce elektroniky Elkjøp, který působí se zhruba čtyřmi sty prodejnami na celkem sedmi trzích v Norsku, Dánsku, Švédsku, Finsku, Grónsku, na Islandu a na Faerských ostrovech (a to po různými jmény: Elkjøp, Elgiganten, Gigantti, Elko, Elding), vytvořil v létě 2020 pro dánský trh skutečně originální kampaň. Schopnosti videorozhodčího (VAR) změnila v reklamní nástroj upozorňující na bleskové slevy v sortimentu televizí.
Tam, kde ostatní viděli jen nenáviděný signál sudího, spatřila agentura příležitost — konkrétně podporu prodeje různých velikostí a značek televizí.
Slevy podle minut
Nápad byl jednoduchý: spojit produkty s gestem rozhodčích, kteří během fotbalových zápasů odkazují na VAR, a to pohybem paží, který znázorňuje obrys obrazovky. Právě toto gesto dánský Elgiganten využil a když rozhodčí na VAR odkázal, spustilo se promo na jednu z televizí v online nabídce. Na obrazovkách diváků rozhodčí místo signálu „namaloval“ obrys dané televize, objevila se také značka televizoru a rozměr uhlopříčky. Sleva na konkrétní produkt byla přitom k dispozici pouze hodinu a její výše byla úměrná odehraným minutám daného poločasu. Když tedy rozhodčí provedl signál pro VAR ve 35. minutě, Elgiganten nabídl slevu 35 procent. Maximální výše slevy byla tedy 45 procent.
Kampaň přitom využila jen vlastní média – sociální sítě a webové stránky.
Partnerem rubriky je Lionhearted.
Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 1. února 2021. Předplatit si ho můžete zde.