Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

MÍSTO PRODEJE: U kávy prodává vůně i chuť

Pocit pohody je nutným předpokladem k nákupu hnědého životabudiče. Šálek zdarma samozřejmostí.

Lavazza

Německo

Instalace od společnosti DS Smith Packaging si klade za cíl zaujmout na první pohled svou výraznou modří. Vystavení je možné modulovat do podoby „uličky“ i „ostrůvku“. Sdělení, že je zde k dispozici káva zdarma, je viditelně komunikováno prostřednictvím obřího šálku.

Jakub Petráš

⭐⭐⭐⭐

Prezentace, jež svým konceptem navozuje v některých konfiguracích dojem jednoduchého bludiště, přímo láká „vstoupit“ a podívat se. Příjemně oblé tvary a pře­hledně zpracovaná grafika na nadstandardní informační ploše vyvolává zájem o prostudování sortimentu a ponaučení.Celkové pojetí konceptu vyvolává dojem velmi kvalitního a „čistého“ produktu a povzbuzu­je k nákupu.

Linda Petrová

Logo na každém kusu regálu a přitom nevyužití potenciálu brandu. Smutná ukázka, jak lze lehkou, vtipnou a inspirativní značku sešněrovat do nudné těžkopád­nosti, což se projevuje zejména na doprovodných bannerech. Takhle to dopadá, když je vystavení v in ­store řešeno pouze technicky, bez propojení na značku a její dlouhodobou komunikaci.

Douwe Egberts

Nizozemsko

Společnost Douwe Egberts si podle zhotovitelů koncepce (studiomfd) přála, aby vznikla všestranně využitelná instalace, která by aktivovala značku a přitáhla zákazníky jako magnet. Charakteristickým znakem tohoto designu jsou multifunkčnost, vrstvení, světlo a minimalismus.

Reklama
MMcite

Jakub Petráš

⭐⭐⭐

Mobilitu, modulární řešení celé sestavy a praktičnost uskladnění vidím jako největší přednost toho­to konceptu. Nejen zákazníci, ale také obsluha ocení velmi snadnou a rychlou přístupnost produk­tů. Celá prezentace působí silně praktickým dojmem, což částečně vyvažuje slabou kreativitu pojetí. Technické provedení navozuje dojem levného nábytku a vytváří ve mně pocit spíše retro stylu. Řešení tak míjí budování značky a jasně říká „Ochutnej a kup!“.

Linda Petrová

⭐⭐⭐⭐

Praktické, funkční a přitom dobře propojující značku a její prodej. Líbí se mi promyšlená komu­nikace tradičních a digitálních prvků, které tvoří přirozený „eye catcher“, zvlášť, pokud využijí video. Méně je někdy více a tenhle minimalismus na prodejní ploše dobře funguje. S komunikací by se dalo ještě trochu vyhrát, aby tvořila příběh a jen se neopakovala. Ale jinak povedené.

Nebrandovaný shop-in-shop

USA

Stojan se zásobníky dává zákazníkům možnost namíchat si vlastní směs a rovnou ji i ochutnant. Jednoduché a flexibilní řešení modulu od společnosti Metro Shelving umožňuje opětovné využití pro jiné produkty. Díky průhledným násypkám výrobce ukazuje kvalitu svých zrn všem kolemjdoucím.

Jakub Petráš

⭐⭐⭐⭐

Veliká zásoba, snadná dostup­nost s rychlou orientací. Zároveň sebejistota v prezentaci produktu v poloprůhledných násypkách. Mohu vidět kvalitu, tvar a barvu zrn jednotlivých druhů kávy.Celý modul je účelově navrže­ný pro dlouhodobé využití s kva­litním dílenským zpracováním. Řešení nabízí snadný rebranding při obměně sortimentu a působí nadčasově. Velmi zdařilý kon­cept za předpokladu profesionál­ní obsluhy.

Linda Petrová

⭐⭐⭐⭐⭐

Tohle není „takzvaný“, ale skutečný zážitek. Vůně kávy je jasný impulz k nákupu a tady to dobře vědí. Možnost namíchat si vlastní kávový „blend“ je hravá, zapo­juje zákazníka a to je cesta k ná­kupu. Jednoduché zpracování s výrazným prvkem vyleštěných kovových zásobníků v hipster­ském stylu k tomu skvěle pasuje. Drobnost: popisky k jednot­livým druhům kávy jsou trochu moc vysoko.

Kávě jsme věrni. Než nás zláká chuť na jinou.

Úžasná chuť a vůně, rela­xace, „nakopnutí“, chvilka odpočinku nebo jen podvě­domá rutina. Každý z nás, kdo kávu pijeme a kdo si ji kupujeme, v ní vidíme jiného společníka. Doby, kdy si lidé vybírali pouze mezi zrnko­vou a rozpustnou kávou, jsou nenávratně pryč.

Dnešní nabídka trhu přináší opravdu komplexní sortiment kávy, který se neliší pouze značkami, ale předkládá spo­třebiteli možnost volby v dale­ko hlubším detailu. Příkladem jsou parametry týkající se chu­ti, intenzity, kvality zpraco­vání zrn, konkrétních odrůd kávovníku a tomu odpovídající charakter chuti a složení. Dále technické parametry jako na­příklad použití v konkrétních typech kávovarů nebo přesné postupy přípravy nápoje.

Pro mnohé spotřebitele je aktraktivní také volba půvo­du, ve které zemi či lokalitě je jejich káva pěstována. Stále častěji se setkávám i s hle­dáním konkrétních odrůd, typicky rozdělených mezi nejčastěji pěstovanou odrůdu Arabika či méně konzumova­ná Robusta.

V takovém množství infor­mací a parametrů se efektivně orientuje především znalec. Je to výzva pro správnou kon­cepci řešení, jak kávu v místě prodeje nabídnout.

Ukazuje se, že věrnost „své osvědčené značce“ je pro mnoho lidí stále velmi silnou motivací k nákupu. Není však pravidlem a zde je důležité pro výrobce i pro obchody zdůraznit, že spotřebitel, který má pro kávu slabost a nakupuje, se rád nechá inspirovat a touží po vyzkou­šení něčeho nového. Tuto touhu v podvědomí ovlivňuje mnoho kroků a parametrů a pro skutečný úspěch v ko­merčním prostředí je důležité podchytit každý z nich.

Častou chybou současného stylu prodeje kávy je spoléhá­ní na klasický model zbožím přeplněného regálu. Naku­pující je v takovém prostředí zmatený, nemá důvod koupit více, něco lepšího a celkový zážitek se vytrácí.

Dobrým příkladem účinné pomoci je přehledná seg­mentace na úrovni regálů dle jednotlivých kategorií kávy.

Káva je potravina a to je velmi důležité. Nakupující má ve svém procesu rozhodování automaticky zakomponova­nou podvědomou selekci, jež nás evolučně po tisíciletí chrá­nila. Je to jednoduché, chceme do těla to, co je dobré, co je příjemné, v co máme důvěru.

Je proto důležité se odlišit, zaujmout. Samostatná stání nebo čela regálů tento krok perfektně nabízejí. Tím však nemyslím často používané obyčejné vystavení velké zásoby produktů na palety a omotané potištěným kartonem. Je nutné myslet na fakt, který je často pomíjen. Pokud vystavení působí levným a nekvalitním dojmem, tako­vý dojem si přenáší kupující i k vystavenému produktu. Kvalita POS materiálu jako celku vytváří v místě prodeje zážitek kvality prodávaného produktu.

Vhodnou volbou, kterou opravdu doporučuji, je užití čistých, dobře udržovatel­ných prvků, které přinášejí nejen velmi dobrou životnost a potřebný dojem z vystavení, ale také v poslední době stále nutnější propracovaný proces recyklace. Je velmi důležité, jestli je káva nabízena „z pale­ty“, nebo se vytvoří příjemné místo se zdrojem informací a hezkého zážitku z objevová­ní. Na takové místo se chceme vracet.

Autor: Jakub Petráš, Dago

Reklama
Know
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu