Noviny a časopisy se i přes nárůst onlinu a sociálních sítí stále drží — noviny pravidelně alespoň několikrát týdně čte 16 procent lidí. Vyplývá to z výzkumu BoomLab agentury Boomerang Communication, který přináší detailní informace o chování Čechů v mediálním světě. Letošní druhý ročník je rozšířen o nové mediatypy či sociální sítě. Data k výzkumu sesbírala a zpracovala agentura Nielsen Admoshere na vzorku 729 respondentů internetové populace ve věku 15 až 65 let.
Téměř čtyři z deseti dotázaných, kteří čtou noviny alespoň několikrát měsíčně, si je kupují v trafikách či obchodech. Předplatné má jeden z deseti oslovených a dvojnásobný podíl pak tvoří ti, kteří si berou noviny rozdávané zdarma. 21 procent je má od známých a rodiny.
U časopisů je půjčování v rámci rodiny či přátel častější – tímto způsobem se k časopisům dostává 27 procent dotázaných. U časopisů je rovněž vyšší podíl předplatného (19 % vs. 10 %), naopak nižší podíl tiskovin rozdávaných zdarma.
Další výstupy z výzkumu najdete v časopise Marketing & Media, který vychází v pondělí 9. listopadu 2020. Předplatit si ho můžete zde.