Společnost Unilever podpořila letos před svátky svoji značku majonéz Hellmann’s kampaní, ve které upozorňuje na problém plýtvání s potravinami. Hellmann’s z neprodané zeleniny, kterou daruje Tesco, a se spolkem Zachraň jídlo v Česku a FreeFood na Slovensku uvaří tradiční bramborový salát, který o svátcích daruje lidem v nouzi. Komunikační kampaň Hellmann’s startuje v těchto dnech.
„Z kanceláří jsme se přesunuli domů, školy i restaurace se zavřely, jsme nuceni vařit doma nejen pro sebe, ale také celou rodinu, a navíc každý den. Začali jsme se více zásobovat potravinami, přesto se nám nedaří zmírnit zbytečný potravinový odpad, se kterým jsme bojovali už před pandemií,“ uvedla Magdalena Leimerová manažerka komunikace Unilever.
Opírá se přitom o statistiky, podle kterých se globálně vyhazuje třetina jídla, přičemž více než 50 procent z toho pochází z domácností. Přitom v důsledku letošní pandemie se mnohem více lidí dostává do finančních potíží a nemůže si dovolit ani nákup základních potravin pro sebe, případně svou rodinu.
V průběhu listopadu se konala tradiční potravinová sbírka v řetězcích a obchodech Albert, Billa, dm drogerie markt, Globus, Kaufland, Lidl, Makro, Rohlik.cz, Rossmann či Tesco. V Tescu lze potraviny darovat Online pomocí Balíčků pomoci ještě do 1. prosince včetně. Diskont Penny se sbírky letos neúčastnil. Místo toho věnoval potravinovým bankám 4 miliony korun.
Z průzkumu společnosti Ipsos vyplývá, že akci zná 8 z 10 Čechů. „Sbírku potravin zná více než 80 procent české populace, v roce 2016 to bylo jen 53 procent,“ uvedla Markéta Kneblíková, manažerka komunikace společnosti Ipsos, jež je dlouhodobým partnerem Sbírky potravin, kterou pořádá Česká federace potravinových bank, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR spolu s řetězci a Asociací společenské odpovědnosti.