Hellmann’s v kampani upozorňuje na plýtvání potravinami

Společnost Unilever podpořila letos před svátky svoji značku majonéz Hellmann’s kampaní, ve které upozorňuje na problém plýtvání s potravinami. Hellmann’s z neprodané zeleniny, kterou daruje Tesco, a se spolkem Zachraň jídlo v Česku a FreeFood na Slovensku uvaří tradiční bramborový salát, který o svátcích daruje lidem v nouzi. Komunikační kampaň Hellmann’s startuje v těchto dnech. 

„Z kanceláří jsme se přesunuli domů, školy i restaurace se zavřely, jsme nuceni vařit doma nejen pro sebe, ale také celou rodinu, a navíc každý den. Začali jsme se více zásobovat potravinami, přesto se nám nedaří zmírnit zbytečný potravinový odpad, se kterým jsme bojovali už před pandemií,“ uvedla Magdalena Leimerová manažerka komunikace Unilever.

Opírá se přitom o statistiky, podle kterých se globálně vyhazuje třetina jídla, přičemž více než 50 procent z toho pochází z domácností. Přitom v důsledku letošní pandemie se mnohem více lidí dostává do finančních potíží a nemůže si dovolit ani nákup základních potravin pro sebe, případně svou rodinu.

V průběhu listopadu se konala tradiční potravinová sbírka v řetězcích a obchodech Albert, Billa, dm drogerie markt, Globus, Kaufland, Lidl, Makro, Rohlik.cz, Rossmann či Tesco. V Tescu lze potraviny darovat Online pomocí Balíčků pomoci ještě do 1. prosince včetně. Diskont Penny se sbírky letos neúčastnil. Místo toho věnoval potravinovým bankám 4 miliony korun.

Z průzkumu společnosti Ipsos vyplývá, že akci zná 8 z 10 Čechů. „Sbírku potravin zná více než 80 procent české populace, v roce 2016 to bylo jen 53 procent,“ uvedla Markéta Kneblíková, manažerka komunikace společnosti Ipsos, jež je dlouhodobým partnerem Sbírky potravin, kterou pořádá Česká federace potravinových bank, Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR spolu s řetězci a Asociací společenské odpovědnosti.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
Agentura roku shortlist
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
Agentura roku shortlist