Reklama
Megaboard

Grand Prix Effie získal projekt Hackathon #známkamaráda

Asociace komunikačních agentur (AKA) vyhlásila vítěze ocenění Effie Awards Czech Republic 2020. Grand Prix připadlo agentuře WMC/Grey, nejvíce cen pak získaly McCann Prague a Ogilvy.

Celkem devět zlatých, deset stříbrných a čtrnáct bronzových Effie, k tomu tři zvláštní ocenění a navrch Grand Prix rozdělil ředitel Asociace komunikačních agentur (AKA) Marek Hlavica z obýváku své maminky, herečky a spisovatelky Ivanky Deváté, během online přenosu předávání nazvaného Home Effie 2020.

„Letos jsme opravdu nevěděli, jak to dopadne. Počet přihlášek byl přesto druhý nejvyšší po loňském rekordním roce,“ uvedl Hlavica hned na začátku přenosu, na jehož záznam se můžete podívat zde:

https://ppv.livebox.cz/effie2020/

Že bylo z čeho vybírat a co oceňovat, ukázalo i udělení Grand Prix (například v roce 2018 cenu nezískal nikdo). Letos uspěl projekt hackathon #známkamaráda od agentury WMC/Grey pro společnost Actum, jenž reagoval na předraženou zakázku na e-shop na dálniční známky za 401 milionů korun. Kampaň podpořila dvoudenní akci, během níž několik set dobrovolníků naprogramovalo vlastní řešení. Projekt přispěl ke zrušení zakázky a úspoře 273 milionů korun, odstoupení ministra dopravy i změně právních předpisů pro IT zakázky.

Zdroj:WMC/Grey

Mezi favority letošního ročníku patřily agentury Ogilvy, která se na shortlist probojovala s deseti projekty, a McCann Prague s osmi nominacemi. Ogilvy nakonec získala dvě zlaté a čtyři bronzové Effie, McCann Prague dvě zlaté, dvě stříbrné a jednu bronzovou a k tomu dvě zvláštní ocenění od Art Directors Club Czech Republic. Za nejvíce cen McCann Prague vděčí projektu Vodafone Future Jobs: Projekt Marsonaut, jenž získal zlato v kategorii Ostatní služby, stříbra za Obsahový marketing a PR i zvláštní ocenění The Best of Creativity Effie 2020 od ADC.

Zdroj:Effie

Zlatem oceněné projekty:

Royal Crown Cola: Slow is the way to go

Agentura: WMC/Grey

Klient: Kofola

Život je hořký. Bohudík!

Agentura: Boomerang Communication

Klient: Radegast

O dobré věci se stojí za to rozdělit

Agentura: VCCP, Dentsu Aegis Network

Klient: Heineken Česká republika, Starobrno

Calibra dělá z chovatelů páníčky snů

Agentura: Ogilvy

Klient: Calibra

Česká spořitelna – #nechamsi to dobré

Agentura: VMLY&R Praha, Wavemaker

Klient: Česká spořitelna

Vodafone Future Jobs: Projekt Marsonaut

Agentura: McCann Prague, Renegadz, Hero & Outlaw

Klient: Vodafone

Jak přesvědčit fyzikáře k výuce v Tibetu

Agentura: McCann Prague

Klient: Brontosauři v Himalájích

Náklady na Lego nábory sníženy o 58 %

Agentura: Ogilvy

Klient: Lego

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-01

MAM Exkluzivně v časopise

KFC Bukurešť
Klára Poliakov, Lasvit
Štěpán Zub (Mixit) s Adamem Ondrou a Jiřím Procházkou

MAM Téma čísla

2025
Téma Ročenky 2024
letaky
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále