Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Pet food realizace nepodléhají sezoně

Petfood kategorie je jednou z mých nejoblíbenějších vůbec. A to nejen z důvodu, že jsem milovníkem domácích zvířat, zejména pejsků, ale také proto, že tyto značky vždy mívají opravdu krásné brand manuály a design — zvířata, příroda, roztomilost, jednoduchost…, ze kterých při tvorbě návrhů a pak samotné produkce musíme vycházet. Vždy se vám nejlépe pracuje s tím, k čemu máte hlubší vztah a design se vám opravdu „trefil“ do vkusu.

Česká republika je vyhlášeným národem pejskařů, standardně se pohybujeme na prvních příčkách EU v počtech psů na obyvatele. Nejedná se však jen o psy, obecně domácího mazlíčka najdeme v cca 70 procentech domácností, ať už jde o psy, kočky, králíky, morčata či stále oblíbené rybičky.

Nákup krmiva vyjde chovatele na cca deset tisíc korun ročně, což není úplně malá částka a tato křivka má samozřejmě rostoucí tendenci. U nás prostě zvířátka budou vždy trendy a stále více je bereme jako členy domácnosti, kterým dopřáváme stejný, ne‑li větší luxus než lidským jedincům. Z toho nám jednoduše vyplývá, že investice výrobců do POS v kategorii petfood je na vzestupu.

Reklama
ČEZ

Oproti lidským potravinám má přitom zvířecí strava tu výhodu, že ji neovlivňuje sezonnost, roční období ani nic jiného. Zvířata budou jíst během celého roku stejně a žádné osvěžující letní nápoje pro psy zatím nikdo nevymyslel.

To je nejspíše i důvodem, proč se setkáváme s POS dlouhodobějšího, permanentnějšího charakteru, a to je určitě velké plus. Firmy se nebojí investovat větší částky do svých stojanů, regálových čel či paletových vystavení, jelikož vědí/doufají, že jejich produkt bude na vzestupu a má dlouhodobý charakter, narozdíl od akčních či sezonních produktů, se kterými se setkáváme v případě potravin pro lidi. Tam mnohdy stačí jednoduché, levné kartonové vystavení, které za pár týdnů skončí v kontejneru.

Co se materiálového zpracování týká, v této kategorii rozhodně vedou přírodní materiály jako je dřevo. Velmi často od klienta slyším nejdůležitější
podmínku a to propojení vystavení s přírodou. Jak toho docílit víc než kvalitním dřevěným (ideálně jen lehce opracovaným) vystavením? Samozřejmě i u zvířecích pochutin je kladen důraz na BIO/ekologickou výrobu a samé zdravé složky uvnitř. A to přeci nelze „zabít“ nějakým kýčovitým brandingem.

Rozhodně by nejen výrobci, ale také obchody či obchodní řetězce měli investovat právě do rebrandingu celých kategorií jako je například petfood. Společný a ucelený koncept pak dodává nakupování naprosto jinou atmosféru.

A jak bylo popsáno výše, lidé své pejsky a zvířátka zbožňují, dobrá reklama v tomto případě zákazníka velmi rychle přesvědčí k tomu, udělat svému mazlíčkovi radost, či mu dopřát ten nejlepší komfort a péči bez ohledu na dopady v jeho peněžence.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)