Srpnový reklamní žebříček AdParáda, v němž pod záštitou českého Art Directors Clubu kreativci hodnotí nejlepší práce v oboru, ovládla kampaň Silnější pro život. Tu bez spolupráce s agenturami vytvořil během jara 2020 Český olympijský výbor jako reakci na epidemii nemoci COVID-19.
O výsledku srpnové hitparády rozhodovalo šestnáct členů Art Directors Clubu. Kampaň Českého olympijského výboru Silnější pro život je zaměřena na zesílení obranyschopnosti a odolnosti organismu před nemocemi díky pěti jednoduchým pilířům – pohybu, otužování, optimismu, dobrým vztahům a odpočinku.
„Líbí se mi myšlenka podporovat lidi k pohybu. Známé hlasy v pozadí? Proč ne,“ komentoval kampaň Jakub Sodomka z SDMK Design Czech. Další člen poroty Rado Jankovič z kreativní agentury TRIAD mluvil v podobném duchu: „Ano, prosím. Toto je třeba lidem říkat. V České republice má prý víc než 50 procent lidí nadváhu. Proto takovou kampaň velmi vítám. I ta exekuce je tak akorát,“ řekl.
Vítězství v žebříčku AdParáda udělalo zástupcům ČOV velkou radost. „Těší nás, že reklamní odborníky zaujal obsah, který by od nás nejspíš neočekávali, i když zdravý životní styl široké veřejnosti v rámci našich projektů podporujeme dlouhodobě,“ řekl Jiří Kejval, předseda Českého olympijského výboru. „Celá kampaň vznikla spontánně a my jsme se tak vlastně vrátili ke kořenům olympismu a myšlenkám Pierra de Coubertina. Jsou to každodenní situace v životě lidí, které tak mohou využít k posilování obranyschopnosti organismu,“ doplnil.
Snahou kampaně Silnější pro život je ukázat, že změny pro posílení svého zdraví mohou udělat i lidé, kteří nesportují, a také starší lidé, na něž kampaň primárně cílí. „Vznikala velmi rychle okamžitě po odložení olympijských her. Od kreativců jsme si nechali navrhnout hlavní claim a s interním týmem jsme pak kampaň rozvíjeli dál. Obsahově jsme ji řešili s profesorem Pavlem Kolářem, jež stál u zrodu myšlenky. Na odbornících jsme pak nechali tu část, kterou ještě do konce října můžete vidět v České televizi, na billboardech a sociálních sítích olympijského týmu a slyšet v Radiožurnálu,“ popsala Petra Šubrtová, marketingová ředitelka ČOV.
Režie spotů se zhostil Tomáš Mašín, vizuály vytvořil fotograf Herbert Slavík ve spolupráci s akademickým malířem Milanem Jarošem. Do kampaně se připojila řada předních odborníků, například hrudní a břišní chirurg, profesor Pavel Pafko, přednosta Kardiocentra IKEMu, profesor Jan Pirk, či světově odborník na epidemiologii, profesor Jiří Beran.
Český olympijský výbor kampaň podpořil i v rámci PR aktivit mnoha rozhovory. „A úspěch měla i na sociálních sítích olympijského týmu, kde posty s rozhovory či krátkými radami od odborníků měly dohromady od července do konce září skoro devět milionů organických zobrazení,“ doplnil Tomáš Houska, manažer digitální komunikace ČOV.
Top 10
1. Český olympijský výbor (in-house)
Český olympijský výbor pro novou kampaň využil mediální prostor, který měl rezervovaný pro olympijské hry v Tokiu 2020, jež byly v důsledku pandemie o rok odloženy. Cílem nové celostátní kampaně s názvem Silnější pro život je návrat ke kořenům olympismu a jeho základním hodnotám. Pilíře, o které se kampaň opírá, jsou pohyb, otužování, optimismus, vztahy a odpočinek. Snahou projektu je ukázat, že malé změny pro posílení svého zdraví mohou udělat i lidé, kteří nesportují a také starší lidé, na které kampaň primárně cílí. Na kampani pracovali interní lidé ČOV. Reklamní videospoty natočil režišér Tomáš Mašín.
2. VCCP – K2 Vlastní cestou
VCCP se spojilo s Klárou Kolouchovou a vytvořili logo pro její projekt #Dream2K2. Z kreativní dílny agentury vyšly i plakáty k premiéře filmu K2 Vlastní cestou v pražské Lucerně. Variantou proma k filmu o neobyčejném výšlapu hrdinky Kláry Kolouchové je i neobyčejně vytvořen filmový plakát.
3. Boomerang Communication – Radegast
Plzeňský Prazdroj připravil s agenturou Boomerang Communication novou kampaň pro Radegast Ratar, nejvíc hořké pivo v historii pivovaru. Ve spotu se hrdina příběhu na beskydské samotě setkává s vlkem, který útočí na jeho ovce. Radegast dlouhodobě komunikuje spoty, ve kterých hrdinové překonávají hořké překážky. Tentokrát vykresluje i charakter chlapa, který je postaven před mimořádně hořké rozhodnutí, v němž prokáže svou zralost. Produkovala společnost Armada Films a režií zastoupil Slovák Maroš Milčík.
4. Triad Advertising – Gambrinus
Gambrinus rozjíždí kampaň Kopeme za fotbal, která má malým klubům pomoci se zahájením nové sezony. Značka piva se rozhodla poukázat na roli fotbalu v komunitním životě na vesnici. Akce „Výkopná“ vznikla v Triad Advertising, online a kino spoty zase v produkci STINK Prague v režii Jakuba Koháka. Těžištěm kampaně je krátký film v hlavní roli s Pavlem Horváthem, který obyvatelům vesnice Kytín ukazuje, jak se můžou do “Výkopné” zapojit. Do kampaně Výkopná 2020 se zapojily stovky amatérských klubů, které mohou fanoušci podpořit hlasem. Vítězi získají od Gambrinusu odměny, se kterými můžou uspořádat akci v prostředí místního hřiště.
5. McCann Prague – Vodafone
V rámci nového kreativního konceptu Doba gigová spouští agentura McCann Prague pro operátora Vodafone kampaň na podporu služby Gigabit internet. Více než milion českých domácností a firem se může připojit k nejrychlejšímu internetu v Česku o rychlosti 1 Gb/s a užívat si tak komfort, který jim přináší. Kampaň tak odstartovala celonárodní výzvu na casting Giga rodiny – www.vodafone.cz/gigabit/#casting. Variace spotů vznikla za spolupráce produkční společnosti Procoma a režie Ondřeje Sokola.
6. DDB Prague – CZC.cz
Internetový obchod s elektronikou CZC.cz v nové kampani reaguje na to, že lidé z rodinného rozpočtu kupují jen to, co je potřeba a odkládají pořizování věcí, které si opravdu přejí. Kampaň hlásí, zastavme nadvládu zbytečností, blbosti do koše, zábavu do košíku. Patrik Hezucký, kterého si zákazníci se značkou spojují, se tentokrát proměnil v chytrého hlasového asistenta. Kromě hlavního spotu kampaň doplňují tři produktové. Realizace je z dílny DDB Prague, spoty režíroval Matěj Šámal.
Největší česká sázková společnost Tipsport spouští novou dlouhodobou kampaň. Zdůrazňuje v ní komunitní prvky svých produktů. Znovu k tomu využívá tváře Tipsportu, špičkové české sportovce, s nimiž dlouhodobě spolupracuje. Ve spotech tak vystupují snowboardistka Ester Ledecká, fotbalista Bořek Dočkal ze Sparty, beach volejbalistky Bára Hermannová a Markéta Nausch Sluková a další. Na kreativě, kterou si řídila inhouse, sázkovka spolupracovala s freelancery, produkci svěřila společnosti Woobetz, režíroval Jakub Švejkar. Supervizi tvorby spotů za Tipsport měl Rudolf Rokoš.
8. McCann Prague – Billa
Obchodní řetězec Billa spouští v Česku dlouhodobou strategickou kampaň, skrze niž bude budovat a potvrzovat svou roli experta na potraviny a jejich kvalitu. Hlavními argumenty komunikace jsou kvalita a čerstvost nabízených potravin, jejich původ, široký výběr a také vliv potravin na zdraví konzumentů a to vše podepsané novým claimem Když jde o jídlo, Billa myslí na vše. Autorem kreativního konceptu je agentura McCann Prague, o produkci se staral Bistro Films a spoty režírovala Jasmina Blažević.
9. Madmonq (in-house)
Česká značka Madmonq, která vyrábí doplněk stravy pro hráče, uvádí novou limitovanou edici a spouští kampaň #darkmonqstories s názvem „Protože temný chvíle ti dávaj sílu zazářit“. Kampaň reaguje na negativní události, které v poslední době otřásli gaming a streaming komunitou a vysílá jasný vzkaz, každý občas v životě zažíváme temné chvíle, ale je důležité s nimi bojovat. To nás dělá silnějšími. V pěti videích vystupuje pět známých českých streamerů, kteří se rozhodli otevřeně promluvit o svých temných chvílích. A zároveň motivují fanoušky, aby i oni svoje temné chvíle překonali. Myšlenka i kreativa kampaně vznikla kompletně „in-house“.
10. Scholz&Friends Praha – Zaplo
Nebankovní poskytovatel půjček Zaplo Finance mění komunikační koncept. Nově pracuje se sloganem „Tak jo!“, který má fungovat jako zaklínadlo na všechna přání a potřeby klientů, kteří si mohou díky půjčce o trošku zlepšit život. Kampaň připravila agentura Scholz&Friends Praha, spoty režírovalo duo Mugshots pod taktovkou Woobetz. Digitální podporu připravila agentura Fragile.