Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Effie míří do finále. Na shortlist se dostalo 43 prací, nejvíc nominací má Ogilvy

Porota soutěže Effie Czech Republic vybrala 43 kampaní, z nichž vzejdou vítězové jednotlivých kategorií a Grand Prix pro rok 2020. Nejvíce želízek v ohni mají agentury Ogilvy a McCann.

Celosvětová soutěž efektivity reklamy a komunikace, jejíž národní variantu organizuje Asociace komunikačních agentur (AKA) zná adepty na vítěze, kteří se rekrutovali z celkem 72 přihlášených prací. Odborná porota složená ze zástupců zadavatelů a marketingových a výzkumných agentur posuzovala přihlášky ve dvou krocích. V předkole experti na výzkum trhu posoudili průkaznost poskytnutých informací, následně 23 porotců rozhodlo po vzájemné diskusi o složení shortlistu.

„Letos jsme byli mnohem kritičtější, abychom ocenili opravdu dobré práce. Už shortlist je cena,“ uvedl v rozhovoru pro Marketing & Media Jiří Jón, šéf Ogilvy Consulting a porotce soutěže.

Reklama
ČEZ

Celkem se do finálního boje o cenné kovy kvalifikovalo 18 přihlašovatelů z řad agentur i zadavatelů. Největší počet nadějí na ocenění mají agentury Ogilvy s deseti projekty a McCann s osmi pracemi.

„Letos jsme opravdu nevěděli, jak to dopadne. Přesto je počet přihlášek historicky druhý nejvyšší. Snad to dokládá fakt, že v ekonomicky obtížné době je efektivita vynaložených prostředků zcela zásadní,“ komentuje výkonný ředitel AKA Marek Hlavica.

Novinkou letošního roku je například kategorie Public Relations, připravená ve spolupráci s Asociací PR agentur (APRA). Celkem tak bylo možné se přihlašovat do čtrnácti klasických a oborových kategorií. Porota rozhodla, že ve dvou z nich letos ceny uděleny nebudou.

Největší počet přihlášek se sešel v kategorii Dlouhodobé budování značky, v níž byly podle Jóna práce nejkvalitnější. „Těší mne vysoký počet velmi kvalitních přihlášek v této kategorii. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že právě promyšlená, dlouhodobá spolupráce zadavatele s agenturou přináší ty nejlepší výsledky. Konzistentní přístup pro budování značky se prostě vyplácí,“ komentuje Roman Trzaskalik, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje, který je též členem poroty Effie.

Hojného zastoupení se dočkala rovněž kategorie Malý rozpočet. „Nízkonákladové projekty rozhodně nepostrádají originalitu a efektivitu, o kterou jde zejména. S kvalitními přihláškami jsme se ale i letos setkali v naprosté většině kategorií,“ dodal další z porotců Tomáš Hynčica, Business & Research Director ve společnosti Nielsen Admosphere.

O tom, jak proběhne slavnostní předávání cen, jež bylo původně plánováno na 4. listopadu, budou pořadatelé informovat v nejbližších dnech.

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)