Seznam.cz spustí na domovské stránce lajkovací tlačítko

Dvě nové funkce představila na svých službách společnost Seznam.cz. Jde o tlačítko „Líbí seve tvaru srdce vyjadřující čtenářův zájem o konkrétní článek a nový modul pro uživatelské diskuze, který od července funguje na Proženy.cz a během podzimu se rozšíří i na ostatní obsahové weby.

Tlačítkem „Líbí se“ mohou čtenáři vyjádřit svůj zájem o konkrétní článek, a dát tak zpětnou vazbu redakci, zda se jim obsah příspěvku líbí. Kromě hodnocení samotného textu má však čtenářova reakce vliv i na doporučovací algoritmus, který míru kladné zpětné vazby zohledňuje při řazení článků na domovské stránce Seznamu. Články s vyšším počtem uživatelských reakcí mají šanci na lepší umístění. To ovlivňuje i míra zapojení uživatelů do diskuze pod konkrétním článkem. Nový diskuzní modul zatím funguje na serveru Proženy.cz a postupně se začne nasazovat i na další obsahové weby Seznam.cz.

„Novými diskuzemi i tlačítkem »Líbí se« sledujeme dva strategické cíle. V první řadě chceme uživatelům umožnit snazší interakci s obsahem publikovaným našimi i partnerskými redakcemi. Běžně jsme svědky tohoto chování na sociálních sítích, my ale stojíme o to, aby se uživatelé mohli k tématům vyjadřovat přímo u zdroje. Druhý důvod spuštění výše zmíněných funkcí je pak získávání zpětné vazby pro naše doporučovací algoritmy. To nám pomůže vylepšit uživatelský zážitek a pozitivně se to promítne i do návštěvnosti jednotlivých obsahových webů,“ říká Matěj Hušek, ředitel divize Homepage a obsahových služeb.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen