Odpověď společnosti RENCAR PRAHA a.s.:

Dne 3. 9. 2020 byl na webových stránkách www.mam.cz zveřejněn článek s názvem „Smlouva DPP a Rencaru o pronájmu reklamních ploch je neplatná, potvrdil soud“. Tento článek obsahoval nepravdivá, resp. hrubě zkreslená a zavádějící tvrzení. Z informací uvedených v tomto článku se mohlo jevit, že Městský soud v Praze rozhodl, že smlouva mezi Pražským dopravním podnikem a společností RENCAR ze skupiny JCDecaux na pronájem reklamních ploch v pražské MHD je neplatná, resp. byla platně vypovězena. Tak tomu ovšem není. Skutečnost je taková, že Městský soud v Praze se v rámci odvolacího řízení platnosti smlouvy vůbec nezabýval.

Pokud odvolací soud potvrdil některé zamítavé výroky rozsudku soudu prvního stupně, pak jen proto, že dle jeho názoru nebylo vůbec namístě (z procesních důvodů) se dotčenou částí žaloby věcně zabývat. Soud prvního stupně se měl dle odvolacího soudu zaměřit na otázku existence závazkového vztahu mezi společností RENCAR a DPP a nezabývat se izolovaně jen samotnou smlouvou, jak to soud prvního stupně nesprávně učinil.

To je také důvodem, pro který byla celá věc vrácena soudu prvního stupně k dalšímu řízení. Celá věc se tak tedy vrací na úplný začátek. Dosavadní závěry soudu prvního stupně se v důsledku rozhodnutí odvolacího soudu staly bezpředmětnými, neboť soud prvního stupně se dle odvolacího soudu nesprávně zabýval tím, čím se vůbec (z procesního hlediska) zabývat neměl. V žádném případě tedy neplatí, že by odvolací soud – tj. Městský soud v Praze – potvrdil neplatnost smlouvy mezi RENCAR a DPP, jak o tom bylo nesprávně referováno.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia