Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Stírací losy, „oživlý“ triceratops či zážitkové hry. OC se perou o návštěvníky

Na obchodní centra výrazně dopadla pandemie koronaviru. Ačkoli se lidé vracejí a návštěvnost překvapila i samotná centra, stále ještě není na předkrizových úrovních. O zákazníky se tak centra přetahují prostřednictvím různých akcí.

Obraty v obchodních centrech loni meziročně rostly o 3,4 procenta a o 3,1 procenta se zvýšila i jejich návštěvnost. Letos do pozitivního trendu ale zasáhla pandemie koronaviru a s ní spojená vládní opatření. Kvůli nim byla obchodní centra na více než dva měsíce prakticky uzavřená. Během letošního března došlo ve srovnání s rokem 2019 zhruba k 45 % propadu v obratech, v dubnu dokonce o 65 %, uvádí nejnovější studie Shopping Centre Index, kterou již osmým rokem sestavuje společnost CBRE.

„Nicméně již nyní sledujeme, že se situace vyvíjí příznivě. Na základě zpětné vazby od většiny obchodníků kvitujeme, že jsou s výsledky spokojeni – ty v některých případech předčily jejich,“ uvedl k nynější situaci Tomáš Míček, vedoucí správy obchodních center v CBRE.

Reklama
ČEZ

Hlavně v centru Prahy ale i v dalších městech je stále znát vliv chybějících turistů, ale i dalších nakupujících. Nákupní centra se tedy vedle podpory slevových akcí obchodníků snaží návštěvnost rozproudit ještě vlastními iniciativami.

Například Premium Outlet Prague Airport mimo jiné ve svých prostorách instaloval v centru 65 milionů let starou lebku Triceratopse, která díky využití vylepšené reality ožívá a kolemjdoucí zákazníci se s ní mohou vyfotit. Od 24. července přibude navíc zážitková hra ve virtuální realitě Dinosauři VR, která byla speciálně navržena českým vývojářským studiem DIVR Lab.

Galerie Harfa zase láká na nově otevřené terasy na střeše centra, kterou oživuje s pomocí společnosti Dejsiprosotor. Vedle DinoParku vyrostl multifunkční prostor s bary, bistry, ale i letní scénou koncertů, divadel a dalších akcí. „Chystáme filmové večery, sportovní přenosy nejznámějších fotbalových lig na velkoplošní obrazovce a další kulturní akce. Ráno u nás můžete cvičit jógu, odpoledne zkouknout pohádky s dětmi a večer třeba zůstanete na letní kino se skvělou večeří a pivem,“ představuje Gabriela Škodáčková, ředitelka sekce maloobchodních pronájmů společnosti Dejsiprostor.

Dárky za nákupy nabízí do konce srpna či vyprodání zásob pražské Palladium — při útratě nad 500 korun jde o látkovou tašku, dvojnásobek částky k tomu přidá roušku. Do vyprodání zásob pak k nákupu nad 2 500 korun slibuje dárek i obchodní centrum Westfield Chodov. Členové věrnostního programu Westfield Club dostanou za nákup v obchodech z kategorií móda, sport, obuv, knihkupectví, kosmetika či doplňky — dárkovou sadu L’Occitane.

Ostravské Forum Nová Karolina pak láká návštěvníky stíracími losy s výhrami v celkové hodnotě 150 milionů korun. Do konce srpna mohou lidé losy získat při nákupu nad 500 korun. Hraje se o dárkový poukaz na 1 000 korun a další dary od partnerů. „Jedná se o největší marketingovou akci svého druhu, kterou kdy obchodní centrum v ČR realizovalo. Načasování takto zásadního projektu bezprostředně po znovu otevření centra není náhodné. Reagujeme tím na současnou situaci a našim cílem je nabídnout zákazníkům štědrou odměnu za to, že u nás nakupují,“ uvádí Tomáš Lučan, marketingový ředitel obchodního centra Forum Nová Karolina.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)