Interpublic je třetí nadnárodní komunikační skupinou, která už stihla oznámit své výsledky za druhé čtvrtletí. Minulý týden zveřejnila tržby Publicis Groupe, rovněž jí meziročně klesly o 13 procent. Na začátku tohoto týdne informovala o výsledcích i skupina Omnicom. Ta nahlásila meziroční propad o 23 procent.
Tržby skupiny Interpublic, pod níž spadají agentury jako McCann, Weber Shandwick či Acxiom, dosáhly za letošní druhý kvartál 1,9 miliardy dolarů, což je meziročně o 12,8 procenta méně. Organické tržby, které jsou očištěné o vliv kurzových změn či akvizic, klesly meziročně o 9,9 procenta. Na nejdůležitějším trhu skupiny, jímž jsou s 66procentním podílem na obratu Spojené státy americké, činil pokles organických tržeb osm procent, byznys za hranicemi USA klesal o 13,1 procenta.
„Jak se očekávalo, na našich výsledcích se projevila zdraví ohrožující krize i s ní spojené ekonomické dopady,“ uvedl CEO a předseda představenstva Interpublic Michael Roth s odkazem na koronavirovou pandemii, která dění v USA ovlivňuje od března. „Na druhou stranu se ale ukázalo, jak rychle se naše společnosti i naši lidé dokázali těmto nejistým časům přizpůsobit a je to vidět na našich výsledcích, které opět předstihly vývoj celého sektoru,“ dodal.
Interpublic zavedl několik úsporných opatření, k nimž se mimo jiné počítá globální snížení využívaných kancelářských ploch o zhruba 46,5 tisíce metrů čtverečních a náklady na kanceláře i díky tomu poklesly zhruba o procento z podílu na tržbách. Skupina také snížila počet zaměstnanců o jedno procento a o 5,4 procenta mzdy.
„Dobrou zprávou je, že druhý kvartál nedopadl až tak špatně, jak jsme se obávali,“ dodal také Roth a v podstatě tak zopakoval slova šéfa Publicis Groupe Arthura Sadouna pro The Wall Street Journal.
Publicis Groupe byla první z reklamních gigantů, kteří se zatím se svými výsledky za druhé čtvrtletí pochlubili. Tržby dosáhly téměř 2,3 miliardy eur, také ale vykázaly organický propad o 13 procent. Poklesy pak vykázaly všechny regiony – nejhorší byla situace též pro region Blízkého Východu a Afriky, který stejně jako Evropa klesal o 23,5 procenta.
Své výsledky pak prezentovala i globální agenturní síť Omnicom. Zatímco za loňské druhé čtvrtletí dosáhla tržeb převyšujících 3,7 miliardy dolarů a zisku více než 370 milionů dolarů, během letošního druhého kvartálu byly tržby o 24,7 procenta nižší na úrovni 2,8 miliard dolarů (pokles organických tržeb byl lehce nižší, o 23 procent) a skupina se propadla do ztráty 24,2 milionu dolarů. I v jejím případě se na výsledcích výrazně podepsaly dopady koronavirové pandemie. „Šlo o bezprecedentní poklesy napříč všemi obory, jimž se věnujeme. Jedinou výjimkou bylo zdravotnictví,“ uvedl k výsledkům Philip Angelastro, výkonný viceprezident a finanční ředitel skupiny