ADVERTORIAL Skupina JCDecaux je světová jednička na poli outdoorové reklamy, denně oslovuje 150 milionů lidí. V Praze provozuje mimo jiné městský mobiliář a ráda by v tom pokračovala. „Nabízíme městu své padesátileté know-how, víme, jak na to,“ říká obchodní ředitelka české pobočky Kamila Mortimer.
Provozujete venkovní reklamu na Letišti Praha, billboardech, rolling boardech, citylightech, v městské dopravě i mobiliáři. Co je pro vás
v současné době priorita?
Nyní se soustředíme na to, abychom plnili své závazky vůči našim klientům. Přicházíme se speciálními nabídkami, kombinujeme balíčky, a hlavně se snažíme s každým klientem najit vhodné řešení, které zrcadlí
jeho potřeby v současné nelehké situaci. Zaměřujeme se na individuální přístup ke každému klientovi. U mobiliáře to byl zvýšený úklid, dezinfekce zastávek i pomoc městským částem s očistou parků a hřišť. Také jsme uskutečnili řadu charitativních a CSR kampaní, které reflektují dnešní situaci.
Nabízíte exkluzivitu, kvalitu ploch, profesionální servis i účinnost realizovaných kampaní. Chystáte pro klienty nějaké novinky, třeba rozvoj digitální reklamy?
Digitální plochy jsou pro nás důležité a jejich počet ve světě neustále stoupá. Chceme jít touto cestou i zde, nicméně jak rychle bude digitalizace u nás postupovat, ovlivňuje mnoho faktorů. Jedním z nich je i nový tendr na městský mobiliář. Naší digitalizovanou zastávkou na Palackého náměstí jsme ukázali, jak vysokou kvalitu bychom mohli Praze nabídnout. Naše společnost má v tomto směru více než padesátiletou tradici a víme dobře,
jak to dělat.
Jako přidanou hodnotu uvádíte možnosti netradičního inovativního řešení reklamních kampaní. Můžete uvést nějaké konkrétní příklady?
Inovace v outdoorové reklamě jsou pro klienta stěžejní. Má lepší možnost ukázat sílu své značky, propojení a zainteresování cílové skupiny, kreativitu a vyvolání WOW efektu. Pokud se podaří vytvořit takové inovativní řešení, o němž se hovoří, u kterého se lidé fotí, sdílejí ho na sociálních sítích, je to vrchol našeho snažení. Disponujeme širokou databází projektů po celém světě, máme co nabídnout. Realizovali jsme kampaně, kdy zastávky voněly, hovořily, hrály či poskytovaly vzorky různých produktů. Součástí řešení je většinou také 3D nadstavba, která dodává projektu ještě větší „šťávu“.
Kdo jsou vaši nejvýznamnější zákazníci?
Z hlediska mobiliáře to je samozřejmě Hlavní město Praha, pro které provozujeme kompletní mobiliář už řadu let. Ale jsme schopni nabídnout řešení pro zadavatele ze všech oborů, jako jsou například retail, telekomunikace, e-commerce, finanční sektor, automobilky, cestovní ruch a mnoho dalších. Také vyhovíme menším klientům, které rozhodně neopomíjíme.
Smlouva s Prahou vám končí v příštím roce. Co z toho vyplývá?
Jednáme o exitovém plánu a dohadujeme podmínky přechodu na nový mobiliář. Zatím se scházejí technické týmy a snažíme se domluvit harmonogram, který umožní vše naplánovat tak, aby obyvatelé Prahy nebyli touto věcí příliš zatíženi.
V jakém stadiu jsou nyní jednání s českou metropolí?
Hlavní město Praha chce nahradit mobiliář provozovaný společností JCDecaux designem, který si v posledních letech vysoutěžilo. Jednání o způsobu přechodu jsou na začátku, chceme se s městem dohodnout na způsobu, který bude výhodný pro všechny a nepřinese snížení komfortu pro Pražany. Nabízíme své know-how a městu chceme pomoci.
Vedení hlavního města chce kvůli regulaci vizuálního smogu zmenšit reklamní plochy až o 30 procent a zdražit jejich pronájem. Jak se to dotkne provozovatelů venkovní reklamy?
My jsme se vždy drželi pravidel jednotlivých států i měst po celém světě. V ČR jsme v oblasti odstranění billboardů v okolí dálnic šli příkladem. Stejně tak chápeme snahu omezit vizuální smog a aktivně se těchto debat účastníme. Otázka ceny za pronájem reklamních ploch v této době bude důležitá, protože reklamní trh se propadl o desítky procent. S lítostí musíme konstatovat, že Praha nevyužívá řadu možností, jak smog omezit, třeba odstraněním nelegálních reklam nebo vypovězením smluv, které jsou v rozporu s deklarovanou regulací.