Společnost Seznam.cz, navýšila meziročně svoje tržby o 4,7 % na 4,69 miliardy korun. Největší měrou se na meziročním růstu tržeb podílel reklamní systém Sklik, který v obsahové síti vykázal růst 15 %.
Seznam.cz loni hospodařil se ziskem před zdaněním 1,4 miliardy korun a profitabilitu udržel na hranici 30 %.
„Rok 2019 jsme zasvětili zejména domovské stránce a s tím související personalizaci obsahu pro naše uživatele. Velké mediální domy i menší vydavatelé mají enormní zájem o umístění svých článků v našem nekonečném feedu, o čemž svědčí i počet partnerských webů, kterých je dnes kolem tří stovek. Počet prokliků z domovské stránky na obsah našich i partnerských webů se na konci roku 2019 zastavil na hodnotě 146 milionů měsíčně, což oproti předchozímu roku představuje navýšení o 17 %,“ komentuje Pavel Zima, co-CEO Seznam.cz.
Zima dodává, že trend zvýšené konzumace obsahu na domovské stránce se projevuje i v letošním roce a kulminoval během koronavirové epidemie. „Letos v březnu jsme zaznamenali 228 milionů prokliků na obsahové weby z naší domovské stránky. Ve srovnání s březnem 2019 se jedná o 60% nárůst,“ uvádí Zima.
Klíčovým rokem pro celou tuzemskou ekonomiku i Seznam má být podle Zimy aktuální rok. „Byli jsme při plánování nákladů pro letošní rok velmi opatrní, protože jsme tušili příchod ekonomické krize. Naše obavy potvrdila koronavirová epidemie, jejíž dopady ovlivňují český byznys. Naším cílem je i přesto udržet rozumnou míru profitability,“ komentuje.