Kvůli koronaviru se ruší Mezinárodní strojírenský veletrh, For Arch proběhne

Mezinárodní strojírenský veletrh se ruší. Akce, které se každoročně koná na brněnském výstavišti, dosud od roku 1959 nevynechala žádný ročník.

„Museli jsme ukončit přetrvávající nejistotu kolem jeho konání. Strojírenský veletrh je další obětí viru mezi významnými evropskými veletrhy,“ uvedl generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš.

Akce se měla uskutečnit od 5. až 9. října. 62. ročník však nakonec proběhne až příští rok: 13. až 17. září.

https://www.facebook.com/MSVBrno/photos/a.273890935964832/3297662196921009/?type=3&theater

Na akci měli dorazit účastníci z Ruska, Číny či Indie. „Měli jsme potvrzenou rekordní účast, od vyhlášení nouzového stavu nastala nejistota. Na veletrh se chystali světové značky, které potřebují minimálně půl roku dopředu vědět, co budou vystavovat. Proto jsme museli přistoupit ke zrušení letošního ročníku,“ konstatoval vedoucí manažer strojírenského veletrhu Michalis Busios.

„Oznámená pravidla pro konání veletrhů ze strany ministerstva zdravotnictví nelze na mezinárodní strojírenský veletrh aplikovat. Tato pravidla popírají logistiku veletrhu o takovém rozsahu. Strojírenský veletrh by již nebyl veletrh,“ uvedl Busios.

Brněnské veletrhy se zároveň přidají k hromadné žalobě státu kvůli znemožnění podnikání. „Například obchodní centra jsou otevřena, nikdo tam nepočítá kolik tam proudí lidí, ale na veletrh nemohou, to nedává smysl,“ sdělil tiskový mluvčí Veletrhů Brno Jaroslav Bílek.

„O práci přijdou dělníci i živnostníci. Na nás je závislých asi dva a půl tisíce lidí,“ dodal Kuliš. Kvůli tomu se do finanční krize dostane celé brněnské výstaviště.

Naopak For Arch, nevětší stavební veletrh u nás, se v Praze uskuteční v termínu od 22. do 26. září. Potvrdili to zástupci společnosti ABF.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia