Ačkoli během karantény začalo 31 procent lidí poprvé nakupovat online a e‑shopy plánuje využívat i nadále, návštěvnost fyzických prodejen ale postupně roste. Ukazuje to průzkum poradenské společnosti CBRE, správce deseti obchodních center a dvanácti retailových parků v ČR.
V šetření, jež proběhlo přímo mezi zákazníky v průběhu května, uvedlo 76 procent respondentů, že chce pokračovat v běžných nákupech v kamenných obchodech.
„Do obchodních center je v 77 procentech nalákají slevy. Lidé neplánují výrazně měnit ani své návyky v oblasti zábavy, gastronomie a služeb. Alespoň jednou měsíčně vyrazí do obchodního centra kvůli návštěvě kina zhruba čtvrtina dotazovaných a nabídku stravovacích zařízení využije téměř sedmdesát procent,“ komentuje Klára Bejblová, vedoucí výzkumu retailového sektoru v CBRE.
Gastronomie je přitom u téměř poloviny respondentů třetím nejsilnějším důvodem pro návštěvu obchodního centra. Podle CBRE je zřejmé, že v postkoronavirové éře se obchodní centra budou muset ještě více zaměřit na bezpečnostní a hygienická opatření, ale o pozornost zákazníků se obávat nemusí