Češi jsou kamenným obchodům věrní. Návštěvnost postupně roste

Ačkoli během karantény začalo 31 procent lidí poprvé nakupovat online a e­‑shopy plánuje využívat i nadále, návštěvnost fyzických prodejen ale postupně roste. Ukazuje to průzkum poradenské společnosti CBRE, správce deseti obchodních center a dvanácti retailových parků v ČR.

V šetření, jež proběhlo přímo mezi zákazníky v průběhu května, uvedlo 76 procent respondentů, že chce pokračovat v běžných nákupech v kamenných obchodech.

„Do obchodních center je v 77 procentech nalákají slevy. Lidé neplánují výrazně měnit ani své návyky v oblasti zábavy, gastronomie a služeb. Alespoň jednou měsíčně vyrazí do obchodního centra kvůli návštěvě kina zhruba čtvrtina dotazovaných a nabídku stravovacích zařízení využije téměř sedmdesát procent,“ komentuje Klára Bejblová, vedoucí výzkumu retailového sektoru v CBRE.

Gastronomie je přitom u téměř poloviny respondentů třetím nejsilnějším důvodem pro návštěvu obchodního centra. Podle CBRE je zřejmé, že v postkoronavirové éře se obchodní centra budou muset ještě více zaměřit na bezpečnostní a hygienická opatření, ale o pozornost zákazníků se obávat nemusí

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345