Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Esport cítí marketingovou šanci. Značky sponzorují týmy, platformy i turnaje

Absence živých sportovních přenosů žene zejména mladší diváky do náruče esportu. Odvětví čeká silný růst. Na větší zájem značek reagují i agentury.

Zaplněné sportovní arény, miliony diváků po celém světě, virtuální eDerby i MS v hokeji. Při absenci tradičních sportovních událostí směřuje pozornost řady diváků, ale i sponzorů nebo značek do oblasti esportu. S přerušenými soutěžemi po celém světě a lidmi, kteří kvůli koronaviru tráví více času doma, má odvětví esportu jedinečnou šanci prudce navýšit už tak slušný marketingový potenciál a zajistit si silnější pozici v mainstreamu.

Podle některých odhadů jsou na světě více než dvě miliardy hráčů her a část z nich (rychle rostoucí) má zájem o esport. Podle dat společnosti Verizon v USA vzrostl online gaming v denních špičkách o 75 procent. A tento trend je víceméně podobný i ve zbytku světa.

Podle dat Euromonitoru v Číně hraje online hry denně skoro 70 procent mileniálů. V USA a Velké Británii je to něco přes 40 procent. Turnaje sledují celosvětově miliony diváků a přibývají rychle noví. U nejsledovanější hry League of Legends strávili loni diváci dohromady 478,8 milionu hodin.

Světový šampionát v League of Legends v jednu chvíli sledovaly čtyři miliony lidí. Pro srovnání — stream finále ligy amerického fotbalu (Super Bowl) sledovalo průměrně 3,4 milionu lidí. A bitvy se zdaleka nevysílají jen přes streamy, ale cestu si nacházejí i na televizní obrazovky, neboť programová nabídka jiných sportů zeje prázdnotou.

Atraktivita esportu přitahuje i sponzory, kteří do něj mají letos přinést podle dat agentury Newzoo až 615 milionů dolarů. „Esport si díky současné krizi získá jistou úroveň povědomí, důvěryhodnosti a všeobecného přijetí. V určitých sportech, kde virtuální ztvárnění funguje, se esport stane součástí paralelní výkonnostní úrovně i té pro nejširší vrstvy. Například Ghost racing má obrovský potenciál a jedinečnou příležitost zpeněžení,“ myslí si marketingový expert Pavel Turek, který dlouhá léta působil v kolotoči F1.

Značky buď sponzorují jednotlivé týmy (BMW a RedBull tým Cloud9), nebo vysílací platformy (Procter & Gamble a streamovací služba Twitch). Turnaj League of Legends sponzorovala společnost MasterCard.

Celý článek a další k tématu esportu si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vyjde v pondělí 18. května 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu