ČT uvádí seriál Láska v čase korony. „Bylo potřeba vyladit techniku líbání s rouškou“

Česká televize v pondělí 4. května ve 21.10 odvysílá na svém prvním programu premiérový díl seriálu Láska v čase korony. Ten na pozadí pandemie rozehrává příběhy několika obyvatel jednoho menšího českého činžáku. Za seriálem stojí tým scénáristy Tomáše Baldýnskýho.

V pilotní díle vystupují herci hrající v ochranných transparentních krychlích. Hlavními tématy jsou lupiči před dveřmi, hrubá mouka a učitelka na telefonu.

„Naší ambicí je vyprávět příběhy, jejichž hrdinové zažívají to, co zažíváme my teď. Zasmát se životu v karanténě, ukázat, že se dá zvládat, možná i to, že karanténa může být k něčemu dobrá. A zároveň vyzkoušet, zda lze napsat a natočit aktuální příběh a během týdne ho dopravit na obrazovku. Naši hrdinové budou prožívat to, co my před několika dny,“ říká kreativní producent a autor námětu Tomáš Baldýnský a dodává: „Smyslem rozhodně není momentální dění zlehčovat. Naopak s humorem a laskavostí poukázat na to, že mezilidské vztahy pokračují i v době pandemie.“

Hlavními hrdiny hořkovtipného příběhu jsou lidé, mezi něž globální pandemie vrazila ochranný štít: teenager Franta, jehož rodiče se nestihli vrátit ze zahraničí, senior Libor, který je po letech odkázán sám na sebe, protože jeho žena uvízla mimo město a mladý manželský pár Petr a Anna, pro který bude zákaz vycházení rozhodující zkouškou vztahu. Hlavním motivem seriálu je láska: „Bylo potřeba vyladit techniku líbání s rouškou a techniku hledání kvetoucí třešně na opuštěném místě. Ale kdo chtěl, mohl použít i techniku líbání obrazovky telefonu pod kvetoucí třešní v roušce,“ popisuje Iva Pazderková, hrající Hedviku.

Na place jsou při natáčení přítomni pouze herci a robotické kamery, počet členů štábu je minimální. Scénáře i organizace natáčení vznikají pomocí telekonferencí. „Je to fakt strašně rychlé. Herecké zkoušky online, pak natáčení, do toho se začíná stříhat a než dokončíte zvukový mix, tak už řešíte následující díl. Je to ale velmi dobře napsaný seriál a já se občas musím držet, abych se u monitoru nesmál nahlas. Navíc se všichni semkli, abychom to v tak krátkém čase dokázali vůbec vyrobit, a to taky velmi pomáhá,“ říká jeden z režisérů Jakub Machala a herec Petr Vršek jej doplňuje: „Nabídka natáčení v této době, je to poslední, co bych čekal. Je to velmi netradiční natáčení, nejen vzhledem ke všem bezpečnostním hygienickým opatřením, ale i herecké přípravě. Zajímavé je i hraní s  ochrannou krychlí. Musíme se s ní sžít, ale zároveň dělat, že ji nemáme, i když jsme třeba zamlžení. Zároveň se učíme hlídat si odlesky na kameru, což normálně herec neřeší.“

Scénář s Baldýnským tvořil také Tomáš Chvála, Barbora Petrů, Jana Fleglová. Režie se pak ujal Jan Bártek a Jakub Machala. V seriálu hrají Petr Vršek, Zita Morávková, Jiří Hána, Zdeněk Maryška, Milena Steinmasslová, Iva Pazderková, Jakub Nemčok, Sára Korbelová a Filip František Červenka.

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

sparta_kybersikana
nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
nova_O2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
airbank100_2
nova_O2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard