Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zachraň hospodu, gastro či malé podniky! Iniciativy pomájí přežít krizi

Dopady pandemie a razantních vládních opatření tvrdě zasáhly gastronomický byznys. Pro řadu podniků může být dlouhé přerušení provozu likvidační. Vzniklo proto několik iniciativ na jejich záchranu.

Program Zachraňhospodu.cz podporují přední pivovary. Připojily se Bernard, Budějovický Budvar, Plzeňský Prazdroj, Staropramen a Svijany. Mezi partnery figuruje i Becherovka, Edenred, Kofola, Makro či Mattoni. Jeho princip je jednoduchý: host si vybere hospodu, které chce pomoci, zakoupí si voucher požadované hodnoty a ten využije k nákupu, jakmile podnik znovu otevře. Pomůže tak provozovně přečkat aktuální komplikovanou situaci.

Zapojit se mohou i firmy příspěvkem na chod hospody například za využití reklamního prostoru. Iniciativa má fungovat až do doby, než dojde ke zrušení současných opatření vlády a znovuotevření podniků.

Reklama
Know

Podobný cíl jako Zachraňhospodu.cz má i projekt Zachraňgastro.cz. Stránka sdružuje celou řadu tipů, jak pomoci jako zákazník, či rady pro přežití restaurací.

Iniciativa Utrácímnarohu.cz pomáhá malým a lokálním podnikům. Doporučuje nakupujícím utrácet peníze právě v nich, vyfotit to na sociální sítě a přidat hashtag #utracimnarohu. Na webu je k dispozici mapa doporučených provozoven.

Na lokální úrovni pak funguje Savegastro.com. Cílem projektu je podpořit brněnskou gastroscénu nákupem voucherů zařazených restaurací.

„Restaurace bojují, snaží se nabízet jídla z okénka a prodávají je i  prostřednictvím dovážkových služeb, ale mají to velmi složité.“

Nicolas Eich, generální ředitel společnosti Edenred

Některým hospodám se rozhodli pomoci sami štamgasté. Vznikla tak třeba stránka Zachrandaana.cz. I ta stojí na myšlence předplacení budoucích objednávek.

Obědové transakce prudce padají

Jak moc tuzemské restaurace v těchto dnech trpí, dokazuje následující statistika: dva týdny od uzavření provozoven se jejich prodeje propady podle platebních údajů společnosti Edenred o 83 %. Odvětví je v historicky nejhorší krizi.

„Restaurace bojují, snaží se nabízet jídla z okénka a prodávají je i prostřednictvím dovážkových služeb, ale mají to velmi složité. Jestliže v prvním týdnu jsme zaznamenali pokles obědových transakcí na 19 procent běžného stavu, minulý týden se propad ještě mírně zvýšill a celkový pokles trhu je již 83 procent. Některé restaurace totiž jen uvařily jídla ze surovin, které měly nakoupené a dál v prodeji přes ulici nepokračují, většina pokračujících pak nakoupila nových surovin méně a vaří menší počet jídel za den“ říká generální ředitel společnosti Edenred Nicolas Eich.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)