Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jak k zákazníkům? Boost e-commerce je výzvou pro logistiku

Skokový nárůst objednávek zboží z internetu nutí e-shopy více řešit zákaznickou zkušenost s doručením zboží.

Předpovědi a studie pro rok 2020 přisuzovaly sektoru e-commerce ještě před vypuknutím současné koronavirové krize výrazný růst. Měl globálně růst dokonce rychleji, než kapacity tradičního dodavatelského řetězce. Vše ještě výrazně umocnila současná opatření, online je nyní pro mnoho firem jediná šance, jak generovat alespoň nějaké tržby. Hozenou rukavicí je tato situace pro doručovací a přepravní společnosti.

Exponenciální nárůst poptávky zejména v oblasti potravin, rozvozů jídel, ale i léků, kutilských potřeb, fitness doplňků ale i dalšího zboží, představuje pro e-commerce příležitost, jak zasadit tradičnímu maloobchodu citelnou ránu. K objednávkám z e-shopů sahají z pouhé nutnosti i lidé, pro něž šlo dříve o nepreferovaný kanál. Spotřebitelské chování se s tímto externě vyvolaným šokem mění a podle mnoha hráčů na trhu nepůjde pouze o dočasný výkyv preferencí. Omezení možného kontaktu se pak projevuje i na nárůstu bezkontaktních plateb a výrazném poklesu nákupů na dobírku.

Reklama
Abovalve

„Krize velmi urychlila digitalizaci celého retailu a s čím dál rychlejším přesunem obchodování na internet přirozeně vzniká i potřeba řešit logistiku. Poptávka po delivery službách exponenciálně roste a zájem je obrovský. Nárůst ale není spojen pouze s koronavirou krizí a nebude jen dočasný. Firmy, které rozvoz již zavedly, zjišťují, že pro ně taková služba bude velmi vítaným rozšířením zákaznického servisu a novým zdrojem příjmu i po aktuální krizi,“ popisuje Michal Menšík, CEO společnosti DoDo, která obsluhuje asi třetinu trhu s rozvozem potravin.

Jako o Vánocích či Black Friday

Situace se odráží na růstu počtu doručených zásilek, často o desítky či stovky procent. „V současné době registrujeme více než stoprocentní nárůsty v oblasti doručování balíků z e-shopů. Už teď na situaci reagujeme, neboť se domníváme, že i  když se někteří zákazníci vrátí zpět do kamenných obchodů, část nákupů se bude i nadále realizovat v rámci e-commerce,“ uvádí marketingový ředitel PPL CZ Milan Loidl.

Mohou pro tradiční přeprevce představovat služby typu Liftago, Uber nebo Bolt ve městech konkurenci?

Roste v současné situaci zájem o práci v logistice?

Stanou se kurýři ambassadory e-shopů?

Celý článek si můžete přečíst v časopise Marketing & Media, který vyšel v pondělí 20. dubna 2020. Předplatit si ho můžete zde.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)