Omezení kvůli koronaviru zásadně zasáhly světové veletrhy – ty se budou muset situaci přizpůsobit a stále více propojovat online a offline prostředí.
„Nic takového se ve stoleté historii veletrhů nikdy nestalo. Jen v Evropě bylo zrušeno za měsíce březen a duben přes 600 veletrhů s prodanou výstavní plochou více než tři miliony metrů čtverečních. Byly zrušeny světové či evropské výstavy jako Expo Mobile Barcelona, Light and Build Frankfurt, Hannover Messe, Interpack a Drupa Düsseldorf, Eurosatory Paříž a další. Přestaly fungovat veškeré principy a předpoklady pro konání veletrhů, ale i kongresů, firemních akcí,“ říká Jiří Kruliš, generální ředitel společnosti Veletrhy Brno.
Přestože je prakticky nemožné, aby se veletržní společnosti na současnou situaci plně adaptovaly, začínají se pomalu objevovat nové nápady, které by mohly alespoň zmírnit nastalé škody.
„Snad nejdůležitější je nyní databáze kontaktů ze všech odvětví průmyslu. Přemýšlíme, jak nyní propojovat jednotlivé subjekty a vytvořit nějaký ‚matchmaking‘ servis,“ říká Eva Mackes, zástupkyně veletrhu DMEXCO z Messe Kolín nad Rýnem. Výsledkem zmíněného postupu by mohla být platforma „vystavovatel pomáhá vystavovateli,“ kde by jednotlivé firmy z různých oborů mohly sdílet a nabízet příležitosti.
Zaměstnanci Messe Kolín nad Rýnem mají za úkol vymýšlet moderní řešení a připravovat veletrh i na dobu digitální.
Zcela digitálně se tento rok odehraje IDEM 2020 (International Dental Exhibition and Meeting), který se měl uskutečnit v Singapuru. Účastníci z celého světa se budou moci propojit online. Vystavující dostanou příležitost v online prostředí vystavovat své produkty a živě vysílat kon ference a navazovat nové kontakty. Veletrh cestovního ruchu ITB v Berlíně se rovněž zcela přesunul na novou virtuální platformu a přednášky a konference jsou nyní k vidění ze záznamu na itb.com.
Více se dočtete v tištěném vydání časopisu Marketing & Media, který vyšel v pondělí 30. března 2020. Přeplatit si ho můžete zde.