Málokterý zadavatel je skutečně ochotný platit za stratéga či strategický tým. Podle agentur je to tím, že si klienti často myslí, že strategii nepotřebují a pokud sama agentura tvrdí opak, je to její problém a měla by si ho vyřešit sama.
Jakub Petřina, ředitel marketingu a nových služeb Air Bank, říká: „Ne každý klient si dokáže představit, jaký užitek by stratég přinesl jemu respektive jeho značce.“
Správná práce strategického plánovače totiž naprosto neodpovídá instantním představám o marketingu. „Je zdlouhavá a drahá, a prorůstá celou firmou, čili zasahuje do produktu, prodeje a tak dále. To jsou sféry, kam firmy odmítají reklamní agentury připustit, a nutí je, aby chyby produktu vyřešily lepším bannerem,“ dodává Pavel Hacker, brand manažer Livesportu.
Řadu dalších názorů ze strany zadavatelů i agentur na téma, proč je na českém trhu tak málo dobrých strategických plánovačů, najdete v novém vydání magazínu MAM.
Celý článek si můžete přečíst v týdeníku Marketing & Media, který vychází v pondělí 23. 3. Přeplatit si ho můžete zde.