Vládní nařízení spojená s prevencí šíření koronaviru tvrdě dopadla také na obchodníky, pro něž může být náhlý výpadek příjmů velkým problémem. Řešením pro obchody, které za běžných okolností ve větším spoléhají na své kamenné provozovny, může být online prodej.
Jeden z největších českých online obchodů je zároveň tržištěm (tzv. marketplace) a obchodníci skrze něj díky programu MALL Partner mohou prodávat vlastní zboží ze svých skladů. „Zalistováním svého zboží na MALL.cz si obchodníci mohou vykompenzovat náhlý výpadek v prodejích, a oslovit tak miliony zákazníků, kteří na e-shopu nakupují,“ tvrdí společnost v tiskové zprávě.
„Koronavirus je těžkou zkouškou i pro retail a obchodníci budou v následujících týdnech čelit velkým výzvám. MALL jim v této nelehké situaci chce pomoci. Aktuální situace nahnala zákazníky na internet a provoz na MALL.cz je oproti loňskému roku téměř dvojnásobný. Toho mohou obchodníci využít a své zboží snadno nabízet přímo na webu MALLu. Získají tak nejen možnost oslovit miliony zákazníků, ale také potřebnou infrastrukturu, například v podobě řešení dopravy, platební brány či zákaznické péče,“ popisuje výhody partnerského programu MALL Partner Oldřich Bajer, CEO MALL Group.
Obchodníci budou moci své zboží prodávat skrze MALL.cz v řádu dnů. Zajištěno bude celé technologické odbavení objednávky i návazné služby.
MALL novým partnerům v reakci na nastalou situaci nyní odpustí poplatky za připojení do systému (490 korun za manuální a 990 korun za automatické zalistování). Náklady na zalistování, fakturaci zboží, vratné procesy a zákaznický servis hradí MALL.
„Díky partnerskému prodeji dosáhnou obchodníci také na platební metody a možnosti dopravy, kterými doposud nedisponovali,“ připomíná MALL. I přes omezení vlády provozuje e-shop 21 vlastních MALL Shopů.
„Aktuálně máme zapojených přes 500 partnerů a v důsledku vládních opatření očekáváme od dnešního dne významný nárůst zájemců. Doposud jsme byli schopni zapojovat zhruba 100 nových prodejců měsíčně a nyní usilovně pracujeme na tom, abychom toto tempo významně zrychlili,“ uvádí MALL.
Jaké podle prodejce mohou být ztráty kamenných obchodů? „Těžko se predikují a bude hodně záležet na tom, jak se budou bezpečnostní opatření v čase dále vyvíjet. Víme, že například ve Spojeném království odhadují, že na 40 % celého retailu bude v důsledku nastalých opatření tvořit online. V nepotravinových segmentech bude podíl online prodejů vysoko nad 50 procenty. Dá se jen těžko předvídat, do jaké míry online prodej obchodníkům vykompenzuje ztráty způsobené uzavřením kamenných provozoven. Konkrétní čísla se navíc budou velmi lišit napříč jednotlivými segmenty. Již nyní nicméně vidíme, že prodeje přes platformu MALL Partner rostou meziročně o více než 200 %.“
Do partnerského prodeje na MALL.cz je zapojeno již na 500 partnerských obchodníků.