Engage zahájila keynote speech zakladatele pořádajících Socialbakers, Jana Řežába. Kromě rodiny a přátel lidé na sociálních sítích nejvíce věří influencerům, a pokud chtějí značky uspět, musí se s youtubery a dalšími on-line celebritami pracovat.
Facebook je stále místem, kam si lidé chodí pro nejvíce informací. Obsah značek objevující se v newsfeedu zabírá mezi 24-29 procenty a zbytek tvoří obsah od ostatních uživatelů. Pouze desetina obsahu je přitom placeného, z čehož se ale lidem ukážou pouhá tři procenta. Zbytek stále tvoří organické příspěvky.
Proto Socialbakers přichází s novým nástrojem News Feed Pulse, který má pomoct značkám vrátit se ke kořenům a zjistit, kdy je nejlepší publikovat brandovaný obsah a jak ho podpořit.
Na sítě jdou i státní instituce
Dalším silným tématem byl tzv. ,employee engagement‘. Lidé už příliš nevěří reklamám a brandovanému obsahu, ale stále dají na své přátele. Podle Alexe Onishe z L’Oréalu a Maze Nadjma ze SoAmpli není nic jednoduššího než proměnit v ambasadory značky vlastní zaměstnance, kteří jsou autentičtí a věří jim i jinak skeptičtí zákazníci. Podle Oliviera Roberta-Murphyho z Universal Music se podaří proměnit zákazníka ve fanouška, jen když se komunikuje produkt, který opravdu chce. Významně pomoct ale může hudba, protože dokáže vyvolat emoce. Dalším trendem je využití sítí veřejnými institucemi, jak potvrdily příspěvky Stevena Mehringera z NATO, Alexe Aylinga z BBC nebo Conrada Birda z kampaně Great Britain.
Autor působí jako social media specialist v Triad Advertising
Engage se tentokrát konala v Museum of London. Jedním z hlavních řečníků byl Conrad Bird z kampaně Great Britain. Ukazoval, že i státní instituce se učí velmi efektivně propagovat svoji práci na sociálních sítí.