Každá dobrá konverzace začíná pozorným nasloucháním, uvedl svou prezentaci Isaac Griberg z farmaceutické společnosti Gavi s tím, že „nejlepší obsah obvykle rozvíjí téma, které relevantní uživatelé už řeší“.
Podobně je naslouchání klíčové i v influencer relations. „Pokud chcete s influencerem navázat kontakt, je třeba sledovat, co dělá, a nejprve reagovat na jeho obsah,“ řekl k tomu Ivo Campos z Augure.
Data říkají co, ale ne proč
Téma naslouchání ještě podtrhl poslední příspěvek, který přednesl Viktor Mayer-Schönberger z Oxfordské univerzity na téma big data. „Sbírejte data, kdykoliv můžete. I když zrovna nevíte, k čemu byste je mohli využít. Protože způsob využití vás třeba napadne později, ale data už znovu nezískáte,“ apeloval na účastníky. Jako příklad nečekaného využití dat pak jmenoval náramky Jawbone, které sledují třeba tepovou frekvenci uživatelů, ale poskytly i zajímavá data o zemětřeseních v Americe – podle toho, jak rychle lidé uprostřed noci vstali, se dalo zpětně určit, jakou měly otřesy v různých oblastech intenzitu.
Při práci s velkými daty jen nesmíme zapomínat na to, že říkají pouze „co“, ale neodpovídají na otázku „proč“. „Z dat vyplývá, že oranžová auta je třeba nejméně servisovat. Je to prostě tak, ale proč, na to vám data odpověď nedají,“ uzavřel Mayer-Schönberger.
Kdo chce sociální přesah?
V generaci mileniánů rostou požadavky na to, aby se značky zapojily nad rámec svého podnikání a přispěly k zlepšení společnosti. Proto řečníci používali příklady kampaní s jasným sociálním přesahem à la Samsung a „průhledný tirák“ nebo charitativní projekt Be My Eyes. „Skvělý obsah je jen první krok, k dosažení cílů je klíčová distribuce,“ říká Campos z Augure. A právě distribuce a průběžné vyhodnocování, které kanály a typ obsahu fungují nebo jak zapojit klasické PR a influencery, jsou zcela zásadní.
Autor je partnerem v agentuře PR.Konektor
Berlínská Quadriga University pořádala svou konferenci o sociálních médiích letos už poosmé.