Sir Martin Sorrell, šéf sítě WPP, si pečlivě vybírá akce, na kterých nechá nahlédnout do výsledků společnosti. Tentokrát si vybral dmexco v německém Kolíně. Konference a veletrh o digitálním marketingu byly ideálním prostředím pro sdělení, že WPP má ze 45 procent svůj aktuální byznys doručený právě skrz digitální aktivity.
On-line jako zbraň proti retailerům
Asi největší akce svého druhu v Evropě letos přivítala přes 30 000 návštěvníků a více než 800 „vystavovatelů“, kteří představovali nejnovější marketingové a mediální přístupy. Zásadní je ale konferenční program spočívající v prezentacích světových lídrů v oblasti (letos z menší části) nebo jejich vzájemné debatě (z větší části).
Často skloňovaným tématem je content marketing a storytelling. Jim Stengel (bývalý CMO P&G) ukázal v jedné debatě velmi emotivní video s rodičkami. CEO Wundermanu následně nesouhlasil, že se jedná o moderní obsah. „Nechceme nyní přece říkat reklamě content marketing, který chápu jako aktivní zapojení zákazníků do tvorby obsahu a sdělení samého.“ Oba se shodli na tom, že technologicky je doba na takový přístup připravená. Jejich debatu potvrdila o den později Amy Coleová z Instagramu (head of brand development EMEA), která na příkladech uživatelských příspěvků přiblížila den na této sociální síti. Pro zadavatele i agentury byly zajímavé rady, jak nově a komerčně zúročit Instagram pomocí reklamy. V centru marketingových aktivit už nadále nebude produkt, ale samotný zákazník a jeho zkušenost se značkou.
Ani diskuse o RTB, automatizaci, využití dat či augmentovaném shoppingu nebraly konce. Příklady z praxe předvedli Ronald Focken, MD Serviceplanu, a Martin Wild, chief digital officer řetězce s elektronikou Media-Saturn. Spolu se zástupcem Rewe Jeanem-Jacquesem van Oostenem se shodli, že je zásadní investovat do e-commerce, oba světy propojovat a využívat potenciálu crosschannelové strategie. Je jedno, jakou technologii zákazník využije, kanály musí přecházet a zanechanou stopu analyzovat.
A ještě jednou Martin Sorrell – ve své přednášce apeloval na výrobce, aby se neobávali e-commerce, ale aby se do ní integrálně zapojili, budou tak silnějším partnerem retailerům. Jak řekl Christian Much, ředitel dmexco: „Jsme na začátku nové byznys éry, čeká nás digiconomie.“
Dominik Hrodek
Autor je zástupce výkonného ředitele agentury Dark Side
Letošní ročník konference doprovázející digitální veletrh dmexco se nesl ve znamení diskusí na úkor strohých přednášek.