Letošní, v pořadí už 66. ročník frankfurtského autosalonu IAA Cars proběhl ve druhé polovině září za účasti tisícovky vystavovatelů ze 40 zemí světa. Pro své expozice měli k dispozici 30 tisíc metrů čtverečních, z toho 12 tisíc tvořil venkovní off-road areál. Veřejnost se do areálu dostala až pátý den, první dva dny byly určeny novinářům, třetí a čtvrtý den veletrhu pak cílily na obchodníky. Celkem prošlo frankfurtským výstavištěm téměř milion návštěvníků. Letos prezentovaly automobilky 210 novinek: mezi ty nejzásadnější patřily sedan Alfa Romeo Giulia, sportovní SUV Jaguar F-Pace a první SUV značky Bentley pod názvem Bentayga. Přilákaly i zájemce z Česka, kteří se však nepřijeli podívat ani tak na auta, jako na inovativní eventová řešení.
Bombastičnost, nebo nápad?
Polde Norberta Pýchy, jednatele agentury Event Arena, bylo na frankfurtském autosalonu vidět, že každá značka sází při oslovování zákazníka na jiné zbraně. Někteří zvolili výpravné stage, které ohromovaly návštěvníky svou velikostí a byly dotažené do dokonalosti a vyšperkované do posledního detailu. Jiní se snažili komunikovat s cílovou skupinou prostřednictvím on-line technologií a aplikací, některé automobilky lákaly na drobné, leč o to vymazlenější vychytávky, které zaujaly především nápadem.
Pýcha vyzdvihuje od každého něco. „Z pohledu techniky se mi líbila pódia gigantických rozměrů, kterým dominovaly obří LED obrazovky. Takovou prezentaci své značky měl třeba Mercedes. Audi zvolilo kombinaci výpravné grafiky s reálnými modely aut zakomponovanými do obrazovky. To vypadalo opravdu impozantně. Stylovou stage v městském duchu zase předvedla značka Mini Cooper.“
Klíčová je interaktivita
Obecně se dá říct, že hlavním heslem autosalonu byla interaktivita. Návštěvníky zaujala třeba aplikace společnosti Volkswagen. Po vyfocení konkrétního člověka se na obrazovce ukázal osobní profil dotyčného, vygenerovaný z Facebooku.
Další zajímavost předvedla značka Lamborghini, na jejíž stagi probíhala on-line komunikace s účastníky veletrhu. Zástupci společnosti tak mohli reagovat na dotazy v reálném čase. Pěkné byly podle Pýchy prezentace značky Opel nebo BMW. Opel předvedl zajímavý model auta v duchu svého sloganu Opel on Star. Značka BMW zase postavila v prostoru pavilonu integrovanou silnici. „A to byla pecka,“ uzavírá své postřehy z veletrhu Pýcha.
Mercedes předvedl ve Frankfurtu ideální příklad využití obřích LED obrazovek.