Argumenty jednatele SANEP Oldřicha Zajíce nejsou pravdivé, namítá ředitel STEM/MARK

Spor mezi sdružením výzkumných agentur SIMAR a Oldřichem Zajícem o kvalitu on-line výzkumů agentury SANEP zatím pokračuje. Zajíc chce záležitost posunout k antimonopolnímu úřadu a výtkám sdružení se brání ve stanovisku otištěném v MAM 38.

Ředitel agentury STEM/MARK Jan Tuček ovšem upozorňuje, že Zajícovy argumenty jsou nepravdivé či manipulativní. Ředitel Sanep například uvádí, že SIMAR zastupuje jen šest procent firem zabývajících se průzkumy. „Ale ty agentury jsou velké. V počtu je jich málo, ale v obratu je jich hodně. SIMAR zastupuje lehce pod 60 procent trhu,“ namítá za STEM/MARK Tuček. „Zatím v něm není Nielsen, ale teď se jedná o vstupu, a to procento se výrazně zvýší.“

Jednatel Sanep také zpochybňuje předvolební průzkumy pro ČT, které STEM/MARK připravil a na nichž SIMAR neshledal nic závadného. Za důvod kritiky ze strany SIMAR považuje Zajíc to, že čísla SANEP byla přesnější. „Agentury ze SIMAR i mimo SIMAR vytvořily společný pasport pro politický výzkum. Musí u něj vždy být jeho popis: kdo to platí, což u Sanep není vždy jasné, jak to proběhlo, cílová skupina, velikost vzorku, datum, kdy proběhl, a taky formulace otázek. Šikovný výzkumník totiž může otázkou udělat výsledek už předem,“ podotýká Tuček. Zdůrazňuje, že u takového průzkumu je datum dotazování důležité. Celé dotazování je transparentní a od STEM/MARK zadavatelé mají ke kontrole i nahrávky rozhovorů.

Kompletní reakci najdete na www.mam.cz.

Nechci útočit na Sanep, ale také nechci, aby si klienti mysleli, že takhle děláme byznys všichni. Jan Tuček, STEM/MARK

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia