Pražská agentura Socialsharks vypsala po zisku několika nových klientů (viz M&M 6/2014 řadu konkurzů na nové zaměstnance. Dnes tvoří interní tým devatenáct lidí. „Lidé, kteří rozumí sociálním médiím, na trhu moc nejsou. Naprostou většinu si musíme sami vytrénovat,“ popisuje situaci zakladatel agentury Petr Andrýsek.
Jednou z nových posil je i Ondřej Posolda, specialista na YouTube obsah. Podle něj nahradí YT celebrity v blízké době ty televizní, za dobrý příklad práce youtubera považuje uživatele s přezdívkou GoGoMan TV nebo herní pořad TV Prima Re-Play. Už dnes je v České republice kolem dvacítky youtuberů, kterým jejich aktivity na této sociální síti generují jistý příjem.
Samostatnou videoprodukci ale žraloci stavět nechtějí. „Neplánujeme stavět interní tým nebo zaměstnávat kameramany a režiséry, soustřeďujeme se spíše na koncepční práci,“ vysvětluje Andrýsek. Samotnou tvorbu videoobsahu svěřuje pak jeho tým externím dodavatelům.
Podle Andrýska se většina agentur věnujících se sociálním sítím soustřeďuje na strategii, ale málokdo se stará o exekutivu. I proto není jeho tým placen „od postu“, ale paušálně. „Psaní příspěvků tvoří tak deset procent naší práce, mnohem větší objem zabírá segmentace, analýza dat nebo tvorba strategie,“ vyjmenovává Andrýsek.
Zároveň si pochvaluje, že jeho agentuře klienti neposílají žádné konkrétní briefy. „Naopak my jim radíme, jak by měli postupovat,“ tvrdí Andrýsek. Model, kdy by agentura byla placena podílem ze zisku zadavatele, považuje za dobrý nápad, který ale může fungovat jen v případě, když bude stejná agentura odpovědná za veškeré marketingové aktivity klienta.
O budoucnost sociálních médií se Andrýsek nebojí. „Když už nic jiného, fungují sociální sítě jako levný nástroj pro marketingový výzkum a zákaznickou péči,“ směje se. Samotný Facebook se podle něj bude v nejbližší budoucnosti snažit ve větší míře oslovovat vybrané klienty napřímo.
Ondřej Posolda, nový žralok se specializací na YouTube.