Zatímco v oblasti kontextových reklamních sítí se remarketing neboli následná cílená inzerce podle předchozího chování návštěvníka stal již standardem, v oblasti e-mailové komunikace se ale zatím tato technologie příliš neukazovala. Jedním z důvodů je technická náročnost implementace takového řešení, která doposud bránila využití této metody ze strany menších společností. Základem nové funkcionality remarketingových kampaní je poskytnout možnost jednoduše a automatizovaně oslovovat návštěvníky na základě jejich předchozích aktivit. Vyhodnocením chování návštěvníka na stránkách a informací o dokončení/nedokončení definovaných událostí, např. opuštění nákupního košíku před dokončením objednávky, lze následně automatizovaně převést v oslovení e-mailem. Remarketing má obrovský potenciál pro zvyšování prodejů u e-shopů díky realizaci tzv. pull-back kampaní, které slouží k přitáhnutí zákazníka zpět do nákupního košíku a dokončení prodeje. Takto realizované obchody jsou navíc velmi přesně kvantifikovatelné a dopad těchto kampaní je zcela přesně měřený. Typickou remarketingovou kampaní je právě opuštěný nákupní košík, kdy zákazník po definovaném čase od poslední aktivity dostane e-mail obsahující seznam položek v nákupním košíku s odkazem na návrat do košíku. V tomto e-mailu pak mohou být i další motivátory jako např. slevový kód. Samozřejmostí je, že veškerá identifikace příjemců a odesílání případných remarketingových zpráv je plně v souladu se zákonem a plně respektuje informace o tom, zda příjemce poskytl souhlas se zasíláním obchodních sdělení, nebo ho v minulosti odebral. Remarketing lze aplikovat na různé druhy událostí, a to nejen opuštěný košík, ale třeba také návštěvu konkrétní stránky, a zasílat následně e-mail s motivátorem k nákupu. Nemusí se však jednat vždy jen o kampaně směřující k dokončení nákupu, remarketing je také vhodné řešení pro after- -sale kampaně podporující loajalitu zákazníků po ukončení nákupu.
Jakub Olexa
CEO Mailkit
([email protected])
Remarketing má potenciál zvyšovat prodeje e-shopů díky pull-back kampaním.