Remarketing e-shopů ve světě mailingu

Zatímco v oblasti kontextových reklamních sítí se remarketing neboli následná cílená inzerce podle předchozího chování návštěvníka stal již standardem, v oblasti e-mailové komunikace se ale zatím tato technologie příliš neukazovala. Jedním z důvodů je technická náročnost implementace takového řešení, která doposud bránila využití této metody ze strany menších společností. Základem nové funkcionality remarketingových kampaní je poskytnout možnost jednoduše a automatizovaně oslovovat návštěvníky na základě jejich předchozích aktivit. Vyhodnocením chování návštěvníka na stránkách a informací o dokončení/nedokončení definovaných událostí, např. opuštění nákupního košíku před dokončením objednávky, lze následně automatizovaně převést v oslovení e-mailem. Remarketing má obrovský potenciál pro zvyšování prodejů u e-shopů díky realizaci tzv. pull-back kampaní, které slouží k přitáhnutí zákazníka zpět do nákupního košíku a dokončení prodeje. Takto realizované obchody jsou navíc velmi přesně kvantifikovatelné a dopad těchto kampaní je zcela přesně měřený. Typickou remarketingovou kampaní je právě opuštěný nákupní košík, kdy zákazník po definovaném čase od poslední aktivity dostane e-mail obsahující seznam položek v nákupním košíku s odkazem na návrat do košíku. V tomto e-mailu pak mohou být i další motivátory jako např. slevový kód. Samozřejmostí je, že veškerá identifikace příjemců a odesílání případných remarketingových zpráv je plně v souladu se zákonem a plně respektuje informace o tom, zda příjemce poskytl souhlas se zasíláním obchodních sdělení, nebo ho v minulosti odebral. Remarketing lze aplikovat na různé druhy událostí, a to nejen opuštěný košík, ale třeba také návštěvu konkrétní stránky, a zasílat následně e-mail s motivátorem k nákupu. Nemusí se však jednat vždy jen o kampaně směřující k dokončení nákupu, remarketing je také vhodné řešení pro after- -sale kampaně podporující loajalitu zákazníků po ukončení nákupu.

 

Jakub Olexa
CEO Mailkit
([email protected])

 

Remarketing má potenciál zvyšovat prodeje e-shopů díky pull-back kampaním.

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

sparta_kybersikana
nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
nova_O2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
airbank100_2
nova_O2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard