Personalizace jako klíč k prodejním úspěchům

Více než polovina zákazníků přestane být ke značce loajální, nedostane-li od ní osobní a na míru připravenou nabídku. Tvrdí to alespoň Schuyler Brown z @iamomnichannel.

Něco na jeho tvrzení ale určitě bude, podle společnosti Responsys totiž 61 % zákazníků smýšlí o značce pozitivněji, pokud používá personalizaci. To už je dost významné číslo k tomu, aby se značky začaly o personalizaci zajímat.

Vrátí se a i víc utratí

Proč a jak komunikaci personalizovat, vysvětlil na prvním letošním workshopu Digitálních agentur (sekce při AKA) Vladimír Rejlek, digital director agentury Wunderman. Hlavním cílem obsahové personalizace je nabídnout zákazníkovi jemu relevantní obsah ve správný čas a na správném místě takovým způsobem, aby byli zákazníci nejen spokojenější, ale aby se ke značce i vraceli a více utráceli.

Rejlek na workshopu ilustroval svá tvrzení případovými studiemi: příklad webu O2 Extra výhody ukázal navýšení úspěšnosti personalizovaného obsahu až od 21,7 procenta (v rámci A/B testu). Díky inteligentnímu e-mailingu a personalizaci se v rámci projektu SazkaBET například zvýšil počet doregistrovaných o 35 procent.

Teoretickou část workshopu zahájil Michal Popelář, managing director Actum+, který se věnoval strategii tvorby obsahu. Soustředil se na to, jak si definovat, co je ten správný obsah, který uspokojuje potřeby zákazníka a zároveň směřuje k naplňování obchodních cílů firmy. Zdůraznil, že obsah musí být provázán ve všech komunikačních kanálech, a pro rychlou kontrolu nabídl účastníkům workshopu pět základních pravidel pro vyhodnocení správnosti obsahu.

Aktuální trendy sociálních sítí

Barbora Wagnerová a Petr Bína, výkonná ředitelka a kreativní ředitel agentury Symblaze, se ve svém příspěvku věnovali obsahu na sociálních sítích a současným trendům. Přehledně okomentovali aktuální oblíbenost jednotlivých sociálních sítí u nás a nastínili možnosti jejich využití ke komunikaci se zákazníky. Podělili se také o pár tipů ohledně toho, co nesmí chybět, aby obsah zaujal.

Kromě témat spjatých s personalizací webu se celý workshop zabýval také strategickou tvorbou obsahu. Účastníci se dozvěděli, proč se vyplatí segmentace a analýza dat, jaké jsou trendy v komunikaci na sociálních sítích, a další zajímavosti. V druhé části workshopu dostali prostor sami účastníci, když ve skupinách zpracovávali komunikační strategii pro vybrané firmy s využitím právě nabytých znalostí.

 

s využitím webu Digitálníagentury.cz

 

Jak vyhodnotit správnost obsahu

Hodí se pro daný krk na cestě webem?

Odpovídá na požadavky zákazníků?

Podporuje váš byznys?

Vede k nějaké formě konverze?

Je pochopitelný?

null 

Vladimír Rejlek, ředitel digitálních aktivit agentury Wunderman.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

úkolníček
Vojta Kotek
Algoritmus

MAM Exkluzivně v časopise

Tadeáš Bělík
Marcus Collins
MadLove
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Holba