Na počátku stála úvaha: Jak zaujmout běžného konzumenta piva Litovel, aby vložil svůj čas v hospodě či při nákupu do „nepivní“ aktivity, a zároveň ho sblížit s celkovou nadlinkovou komunikací a claimem U NÁS dnes platí děda? (jehož autorem je agentura Comtech). Pivovar, ve spolupráci s PR agenturou ADison, přišel s konceptem spisovatelské soutěže propojené komunikační linií U NÁS. Ta je naplňována i dalšími slogany, např. U NÁS Gustav vládne silou, U NÁS plot sousedy spojuje.
Spolupráce s přesahem
„U nás, to je všude tam, kde si pochutnáte na litovelském pivu. Přičemž snad každý má svého ‚dědu‘, který má plné kapsy skvělých hospodských historek,“ nastiňuje ústřední ideu Markéta Václavková, vedoucí marketingu Pivovaru Litovel. Pointou soutěže bylo sesbírání historek s odměnou 10 000 Kč pro deset nejlepších z nich. Spotřebitelská soutěž U NÁS dnes platí děda probíhala od 1. 7. do 31. 8. 2014 jak ve vybraných provozovnách s litovelským pivem, tak i v maloobchodě. Podmínkou účasti v soutěži bylo potvrzení konzumace piv značky Litovel do soutěžní karty, již účastníkovi poskytl personál restaurace. Do stejné soutěžní karty pak účastníci starší osmnácti let vepsali svůj příběh. V případě maloobchodu pak bylo podmínkou zaslat spolu s příběhem i víčka od lahví piva Litovel. Kampaň probíhala v regionu Olomouckého kraje, pro komunikaci soutěže byly zvoleny zejména kanály v místě prodeje, regionální printová a on-line podpora.
Do pivovaru přišly stovky historek, z nichž porota vybrala autory deseti nejpoutavějších, kteří obdrželi pozvání na slavnostní prosincové předání šeků přímo v Pivovaru Litovel. Pět výherců se rekrutovalo z účastníků soutěže v gastro provozovnách, pět z maloobchodu. „Naším cílem bylo ukázat spotřebitelům, že komunikace U NÁS je i o nich samotných, jejich příbězích…,“ podotýká Alžběta Pavlínová z PR agentury ADison.
Slavnostní předání deseti šeků proběhlo přímo v Pivovaru Litovel za účasti sládka Petra Kosteleckého, který skupinku vítězů s jejich rodinami provedl celým pivovarem.
Pivovar Litovel hodlá s konceptem U NÁS pracovat i nadále a prostředí Pivovaru Litovel ještě více otevřít lidem. „V brzké budoucnosti bychom chtěli více rozvíjet destinační marketing a tím zvýšit návštěvnost našeho pivovaru,“ upřesňuje Markéta Václavková.
zpracováno dle textu agentury ADison
Slavnostní předávání šeků výhercům soutěže U NÁS DNES PLATÍ DĚDA v Pivovaru Litovel. V popředí vedoucí marketingu Pivovaru Litovel M. Václavková a sládek Petr Kostelecký