Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Lákadla Kotvy? Dětský koutek, klub a wellness

Největší dětský koutek v centru Prahy se chystá ještě během letošního jara otevřít obchodní dům Kotva. Ve své strategii počítá tento obchodní dům i nadále s otevřenými obchodními plochami a s trendem slow shoppingu, tedy pomalého nakupování a využívání obchodního domu i ke kulturním a zážitkovým aktivitám. Uvedl to generální ředitel Kotvy Jaroslav Petrů minulý týden u příležitosti 40. výročí tohoto obchodního domu.

Pro vyšší střední třídu

„Vývoj retailu probíhal u nás i v zahraničí v cyklech. Když se podíváme do Spojených států, nastal tam v 50. letech velký odliv zákazníků z center měst do nových obchodních středisek na městských periferiích. My jsme totéž zažili koncem 90. let. Po dvou dekádách došlo k opětovnému návratu zákazníků do center, v nichž investoři ucítili novou šanci. V této situaci jsme nyní my,“ uvedl Jaroslav Petrů.

Koncept Kotvy, která deset let patří irské společnosti Markland, se podle jeho slov v posledních třech letech zaměřil a nadále bude zaměřovat na zákazníka z oblasti vyšší střední třídy a na poskytování přidané hodnoty zejména v oblasti nadstandardních služeb. Jako příklad tohoto přístupu zmínil Petrů například pivní bar T-Anker, který byl otevřen v pátém patře obchodního domu, nebo fitness i wellness studio či hudební klub, jež jsou podle jeho slov velmi navštěvované. Dalším odrazem této politiky by měl být i zmíněný dětský koutek o rozloze zhruba tisíc metrů čtverečních, který Kotva plánuje otevřít ještě během letošního jara. „Nájemce chce do dětského koutku investovat kolem pěti milionů korun. Mělo by jít o americký koncept, který počítá s vyžitím dětí od batolat až po teenagery i s možností, že s nimi čas v dětském koutku tráví i rodič,“ konstatoval Petrů.

Reklama

Kotva chce podle jeho slov získávat nájemce s multibrandovými koncepty. Jako příklad tohoto přístupu zmínil například multibrandovou butikovou prodejnu obuvi, která už v Kotvě funguje, nebo prodej prémiových značek dětského oblečení. Mezi nejzajímavější současné nájemce patří mj. Porsche Design, Steilmann & Stones nebo Time of Scandinavia. Ceny pronájmů se podle Petrů pohybují kolem dvou až tří tisíc korun za metr čtvereční v přízemí, ve vyšších patrech jsou pak odstupňovány podle toho, kolik hodlá nájemce do plochy investovat, jak daleko je od vstupu a na jak dlouho uzavírá smlouvu. V roce 2014 stouply podle Petrů tržby nájemců o 50 milionů na 800 milionů korun.

Z pohledu B2C komunikace počítá Kotva se sezonními image kampaněmi, při nichž využívá outdoor, on-line reklamu a PR servis.

Počítá i s kancelářemi

V pátém a šestém patře chce obchodní dům Kotva obnovit také pronájem kancelářských prostor v místech, kde měl své kanceláře původní majitel tohoto obchodního domu, kterým byl státní podnik Prior. „Byly tu kanceláře i výuková centra a všechno bylo předimenzované. Jako prodejní plocha se to nedá v současné době využít, proto chceme na 3000 metrech čtverečních pronajímat kanceláře a jednáme se třemi zájemci,“ řekl ředitel Kotvy.


Na rozdíl od obchodních domů v západní Evropě pracovala Kotva od svého vzniku s konceptem přehledných otevřených obchodních ploch, který zachovává i dnes.

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)