Agentura s téměř nezapamatovatelnou e-mailovou adresou loni převzala českou pobočku sítě TBWA. Teď přetáhla Miroslava Lizce, ředitele sítě DDB, a prý chystá „nový druh byznysu“ v Polsku. „Je to staroanglický termín pro povyk, rambajs, humbuk. Prostě to, co má každá správná agentura dělat,“ vysvětluje původ jména firmy Jiří Pleskot. Vítejte v Hullabaloo.
Odešel jste z agentury, která prý má „našlápnuto“, kde jste byl poslední dva roky ředitelem. Proč?
Miroslav Lizec, managing director: Myslím, že odcházet se má na vrcholu, předat práci, když je všechno v pořádku. Ale především jsem si už víc měsíců povídal s kluky z Hullabaloo a zjistili jsme, že se shodujeme na tom, kam trh směřuje.
Jiří Pleskot, creative partner: Vyrostli jsme, máme aktivity v Polsku a Rusku a ambice rozvíjet se dál mimo Česko, i v západní Evropě. Každodenní byznys by měl mít v čele jednoho člověka, který rozhoduje a zaštítí ho, a majitelům se tak uvolní ruce.
M. L.: I M&M už psal o tom, že trh přestává být atraktivní pro síťové agentury a korporace. Musíme se sami postarat a udělat si ho tak dobrý, jaký ho chceme. Chci denně diskutovat o tom, co má smysl, kam investovat, po jakých jobech se sápat.
Takže Hullabaloo má větší budoucnost než DDB?
M. L.: Samozřejmě je to vždycky o lidech. Ale tady je větší flexibilita reagovat na potřeby trhu a klientů. Trh je saturovaný, možnosti síťové agentury jsou stále menší. Je třeba se tomu přizpůsobit. Podívat se, co se nabízí v regionu, a na tom budovat.
J. P.: TBWA se tady rozhodlo zavřít svou pobočku, JWT se přesunulo do Young & Rubicam, síťový byznys dramaticky mizí. Velká centra vyrábějí reklamy pro celý svět a do Prahy už z toho nepřijde ani koruna. Spousta agentur se potácí na hranici a hledají nové obchodní modely. My se proto snažíme stát na vlastních nohou. S TBWA jsme sice podepsali asociační dohodu a převzali celý tým, ale jsme nezávislá agentura. Každý musí bojovat o místo na slunci sám.
Kde chcete nacházet nové příležitosti?
J. P.: Shodneme se, že česká agentura může úspěšně pracovat na okolních trzích, být soběstačná a růst.
M. L.: Chtěl bych tady postavit perfektní lokální byznys založený na znalosti regionálního prostředí s maximálním porozuměním místnímu spotřebiteli. To znamená investici do práce s daty, která propojíme se silnou kreativní stránkou. To podle mě bude v Hullabaloo mnohem snazší než v síťové agentuře s anonymním akcionářem na newyorské burze.
Zvykli si lidi už na vaše jméno?
J. P.: Už se zavedlo. Je to staroanglický termín pro povyk, rambajs, humbuk, který se dělá při honu na lišku. A to má dělat správná agentura.
M. L.: Je to slovo určitě atraktivnější než spousta zkratek, které se tady vyskytují.
Ježišmarjá, oni mi tam dali ptáka!
Vinohradská Hullabaloo připravila i kampaň pro letošní ročník mezinárodního festivalu reklamy PIAF.
„Každý v branži ví, co znamená dostat Louskáčka, Lva nebo Zlatou tužku. Le piaf je francouzsky vrabčák, ptáček a ten má v různých jazycích řadu slangových uplatnění. A když jsme zvážili, že cílovou skupinou jsou mezinárodní kreativní ředitelé, rozhodli jsme do hry zatáhnout i je. Připravili jsme kampaň, ve které říkají ‚Ježišmarjá, oni mi tam dali ptáka‘,“ vysvětluje Jiří Pleskot.
Fráze „to give the bird“ má ovšem – zejména v americké angličtině – také stejný význam jako „to give the middle finger“, což samozřejmě znamená ukázat vztyčený prostředník. Své překvapení v kampani vyjadřuje pětice renomovaných kreativních ředitelů – výherců festivalu. O spolupráci je „s mírnými obavami“ požádal jeho ředitel Marek Hlavica: „Ale ti, s nimiž jsem mluvil osobně, se hned ochotně vyfotili a agentura pak přizpůsobila frázi jejich výrazu.“
Jiří Pleskot a Miroslav Lizec, Hullabaloo
Hullabaloo posílil Miroslav Lizec, dosavadní ředitel pražské DDB. Jiřímu Pleskotovi a jeho dvěma partnerům se tak uvolňují ruce pro další rozvoj firmy.