Automobilka Fiat ČR požádala o pomoc s „vyladěním nového crossoveru Fiat 500X“ volné kreativce sdružené na platformě Future Bakery (viz M&M 4/2015). Hodlá tomuto modelu získat popularitu také mezi ženami, a proto vypsala soutěž na návrhy vhodných interiérových autodoplňků, které by právě ženy nejvíc ocenily. Zároveň vyzvala ke spolupráci čtyři mladé české designéry (Annu Marešovou, Borise Klimka, Václava Mlynáře a Jakuba Pollága), kteří budou z těchto nápadů vybírat ty nejlepší a společně s autorem je pak vyvinou až do konečné podoby.
Chceme českou kreativitu
„Future Bakery je pro nás ideální platforma, jak oslovit koncového spotřebitele,“ říká Janka Konečná, tisková mluvčí Fiatu. „Chceme pracovat přímo s kreativitou a potřebami české a slovenské veřejnosti. Běžně je automobilový design ještě pořád mužskou doménou, ačkoliv počet řidiček neustále vzrůstá. Zajímá nás proto, jaké vybavení vozu by mohlo pomoci ženám v každodenní jízdě autem. Jsou to univerzální adaptéry, které by dokázaly přizpůsobit vysoké podpatky pedálům, nebo systém držáku bránící převrácení nákupních tašek? Uvidíme,“ uvádí Konečná.
Zatím spíš přebíral
O reklamní a marketingové aktivity Fiatu se na českém trhu stará agentura Leo Burnett, většinou ale přebírá kreativní podklady od centrály Fiatu v Itálii. O konkrétní podobě kampaní na českém a slovenském trhu pak rozhoduje marketingové oddělení pro střední a východní Evropu, které sídlí v Budapešti. Iniciovat přímo českou kreativitu je tak pro Fiat poměrně neobvyklé.
Future Bakery je kreativní platforma, jež sdružuje profesionály i amatéry z různých odvětví, kteří chtějí přicházet s novými a zajímavými nápady. Založili ji bývalý ředitel agentury Mark/BBDO Petr Topinka, zakladatel agentury Yinachi Robert Peňažka a zakladatel společnosti Perfect Crowd Jaroslav Cír.
Crossover Fiat 500X hledá novinky, které by ocenily řidičky.