Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Avon: Charitativní aktivity nám uvolňují ruce

Víc než polovina – 59 % – studentů středních škol se ve svém okolí setkala s nějakou formou násilí. Ale tři čtvrtiny – konkrétně 77 % – na toto násilí nikoho neupozornily. Nedávno to společně oznámily společnost Avon Cosmetics a nadace ProFem, které v rámci projektu Avon proti domácímu násilí realizovaly výzkum Násilí ve vztazích očima teenagerů.

Jeho výsledky chtějí komunikovat především prostřednictvím webů a profilů na sociálních sítích, podařilo se jej však také umístit do národního plánu prevence domácího násilí, a bude se tak projednávat i na státní úrovni.

Není však jedinou ani nejznámější charitativní aktivitou české pobočky nadnárodní firmy, která je druhým největším specialistou na osobní prodej na světě.

Reklama
ČEZ

Avon se podle manažerky PR a komunikace Aleny Pytlíčkové aktuálně věnuje také projektu Zdravé lesy, krásnější svět, ale především iniciativě Avon proti rakovině prsu, jejíž pražský pochod je nejnavštěvovanější akcí svého druhu v celé Evropě.

„Zatímco u produktových kampaní jsme vázáni globálním návrhem, u charitativních aktivit máme volné ruce. To nám umožňuje kampaně přizpůsobit lokálnímu trhu a zároveň popustit uzdu kreativitě. A daří se nám, protože se od nás ostatní země v rámci regionu učí, což je pro nás zadostiučinění,“ vysvětluje manažerka pro strategický marketing Galina Pohlová.

Těmto aktivitám se v Avonu věnuje oddělení PR ve spolupráci s neziskovými organizacemi. Při přípravě komunikace na webu a sociálních sítích pomáhá i digitální oddělení. „Do konkrétních aktivit se zapojují také zaměstnanci. Třeba během pochodu se kolem organizace točí 200 lidí, včetně dobrovolníků,“ vysvětluje Pytlíčková.

„Naše filantropní aktivity nám umožňují odlišit se od konkurence. Ta se sice snaží inspirovat, ale nikdo zatím nedokázal zajistit takové mediální pokrytí jako my. Naše aktivity jsou dlouhodobé, lidé je znají a důvěřují nám,“ dodává Pytlíčková s tím, že firma veškeré marketingové výdaje hradí z PR rozpočtu, a nikoli z veřejných sbírek, protože tyto prostředky „vždy míří k neziskovým organizacím“.

Avon začal působit v ČR už v únoru 1991. Až do léta 1998 patřil pod centrálu v Německu, nyní je řízen samostatným managementem pro ČR a Slovensko. Česká Avon Cosmetics je členem Asociace osobního prodeje.

Její americká matka Avon Products přitom podle deníku The Washington Post loni vystoupila z její americké obdoby – The Direct Selling Association -, kterou před víc než sto lety spoluzakládala. Vedení společnosti uvedlo, že její současné stanovy nezaručují dostatečnou ochranu spotřebitelů.

Avon je spolu s dalšími značkami – jako jsou Amway nebo Herbalife – považován za průkopníka v oblasti takzvaného přímého prodeje, kterému se říká také síťový nebo víceúrovňový (multilevel, MLM) marketing. Prodejci v něm nejsou odměňováni pouze za výrobky, které osobně prodají, ale získávají i podíl z prodejů uskutečněných jinými prodejci, které do systému přivedli.

Zatímco v době svého vzniku v USA byl MLM systém poměrně efektivním nástrojem distribuce a prodeje, dnes bývá kritiky považován za neefektivní a zastaralý. Nejen kvůli rostoucí dostupnosti zboží a služeb, ale také kvůli vyšší ceně produktů, která je způsobena právě pyramidovým uspořádáním, kdy je provize vyplácena nejen přímému prodejci, ale i celé struktuře nad ním.

Firmy pracující na tomto principu také bývají podezírány z toho, že fungují dokonce na základě podvodného pyramidového schématu, tzv. letadla. Naposledy se to stalo právě prodejci potravinových doplňků Herbalife, jehož akcie tak před třemi lety spadly na historické minimum.

Avon Products USA: Jdeme pryč od MLM!

Avon začal působit v ČR už v únoru 1991. Až do léta 1998 patřil pod centrálu v Německu, nyní je řízen samostatným managementem pro ČR a Slovensko. Česká Avon Cosmetics je členem Asociace osobního prodeje.

Její americká matka Avon Products přitom podle deníku The Washington Post loni vystoupila z její americké obdoby – The Direct Selling Association -, kterou před víc než sto lety spoluzakládala. Vedení společnosti uvedlo, že její současné stanovy nezaručují dostatečnou ochranu spotřebitelů.

Avon je spolu s dalšími značkami – jako jsou Amway nebo Herbalife – považován za průkopníka v oblasti takzvaného přímého prodeje, kterému se říká také síťový nebo víceúrovňový (multilevel, MLM) marketing. Prodejci v něm nejsou odměňováni pouze za výrobky, které osobně prodají, ale získávají i podíl z prodejů uskutečněných jinými prodejci, které do systému přivedli.

Zatímco v době svého vzniku v USA byl MLM systém poměrně efektivním nástrojem distribuce a prodeje, dnes bývá kritiky považován za neefektivní a zastaralý. Nejen kvůli rostoucí dostupnosti zboží a služeb, ale také kvůli vyšší ceně produktů, která je způsobena právě pyramidovým uspořádáním, kdy je provize vyplácena nejen přímému prodejci, ale i celé struktuře nad ním.

Firmy pracující na tomto principu také bývají podezírány z toho, že fungují dokonce na základě podvodného pyramidového schématu, tzv. letadla. Naposledy se to stalo právě prodejci potravinových doplňků Herbalife, jehož akcie tak před třemi lety spadly na historické minimum.



Tváří projektu proti domácímu násilí se už v roce 2008 stala bývalá topmodelka Daniela Peštová. Pražský pochod proti rakovině prsu je zase největší akcí svého druhu v Evropě.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)