Už počtvrté byl nejlepším obchodním domem na světě vyhlášen britský Selfridges. Uspěl opět v soutěži Department Store Awards, která je vyhlašována jednou za dva roky. Porotu oslovil mimo jiné svými službami a inovativností.
Selfridges je podle Véronique Morelle, zástupkyně výkonného ředitele společnosti IGDS, která soutěž pořádá, expertem na práci s in-store marketingem. „Selfridges ve svých domech ročně zrealizuje přes 200 různých eventů,“ říká Morelle. Kromě akcí zaměřených na podporu prodeje značek, které se v něm nacházejí, tento obchodní dům s oblibou poukazuje na témata, která přesahují pouhý komerční profit.
Jednou z takových kampaní je „Hello Beauty“, tedy „Ahoj, kráso“. Ta upozorňovala na to, že žijeme ve světě, který klade přehnaný důraz na vzhled člověka. Navíc krása je do určité míry relativní. Cílem bylo otevřít diskuzi o různém vnímání vizuální krásy a přimět lidi ke vzájemné komunikaci. Selfridges pro kampaň využil digitál, venkovní reklamu a in-store marketing.
Dalším projektem je už osmý rok běžící kampaň, která přispívá ke snížení výskytu plastů v oceánech. Selfridges ve svých obchodech a restauracích zakázal prodej všech plastových jednorázových lahví na vodu a sycené nápoje.
Letos poprvé byl v rámci soutěže vyhlášen také nejlepší obchodní partner nákupních středisek. Stala se jím značka Gucci, a to za kvalitu služeb a prodávaných výrobků, přístup k zákazníkům a spolupráci na akcích, které pořádají samy obchodní domy.
Takhle vypadá nejlepší obchodní dům světa za londýnské noci.
Foto: Andrew Meredth