Mladí Češi hledají práci hlavně na Facebooku

V uplynulém roce změnilo práci 21 procent českých zaměstnanců, 27 procent jich hodlá hledat nového zaměstnavatele letos. Nejčastěji jej budou vybírat na pracovních portálech, stále významnější roli však hrají i firemní kariérní stránky a osobní doporučení. 62 procent uchazečů o zaměstnání si před odesláním žádosti o zaměstnání vyhledává informace o firmě na sociálních sítích.

I když pracovní portály stále hrají prim, jejich význam mírně slábne. Při hledání práce je v loňském roce využilo 67 procent respondentů průzkumu, letos to bude o procento méně. Naopak výrazným způsobem posiluje osobní doporučení nebo reference a kariérní webové stránky samotných zaměstnavatelů. Jejich prostřednictvím si loni našlo práci 50 procent kandidátů, i letos se podle nich hodlá orientovat 49 procent lidí, kteří zvažují změnu zaměstnavatele.

Sociální sítě využívají nejčastěji lidé ve věku 18-24 let. Na pracovních portálech je nejaktivnější věková skupina 25-44 let a uchazeči o práci ve věku 45-64 let nejvíce hledají pracovní nabídky prostřednictvím portálu Seznam.cz. Vyhledávače obecně preferují kandidáti s nízkým vzděláním (52 procent uchazečů).

Průzkum Randstad Employer Brand Research zpracovává pro Randstad společnost Kantar TNS. V Česku se uskutečnil na vzorku 7476 respondentů. Vzorek zahrnuje zaměstnané (66 %) a nezaměstnané (3 %) osoby, studenty (12 %), OSVČ/podnikatele (6 %), ženy v domácnosti (6 %) ve věku 18 až 65 let. Věková skupina 25-44 let je oproti ostatním navýšena.

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
MAM_web_Knowlimits
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
MAM_web_Knowlimits
Miky Karas a Miky Bílek_Etnetera_nový web-otvírák - 2025-07-02T100024