Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Televizní pořady bez obrazovky? Čtyři podcasty z Kavčích hor dokazují, že to není problém

Počet českých podcastů roste a nemalý podíl na tom mají i veřejnoprávní média. Kromě Českého rozhlasu začíná pracovat na svém zvukovém archivu i Česká televize. Zpravodajský kanál ČT24 spustil v dubnu podcast ke čtyřem pořadům. „Zaznamenali jsme velký divácký ohlas,“ řekl k tomu šéfeditor webu ČT24 Aleš Měřička.

Podcastové záznamy přitom dosud produkovala jen ČT sport. V pravidelném týdeníku Fotbal fokus zasazuje aktuální dění do širšího kontextu v neformální hodinové diskuzi s novináři a experty. Zároveň produkuje i nepravidelné hokejové, biatlonové, cyklistické a další speciální podcasty.

Zpravodajská ČT24 ale zahájila svůj vstup na podcastové platformy až v dubnu, a to dvěma vědeckými pořady. „Diváci si o podcasty psali – chtějí si Hyde Park Civilizace nebo Vědecké interview pustit v autě nebo při běhání. Navíc u zahraničních hostů si celý díl mohou přehrát i v angličtině – jak na webu s videem, tak zvukově díky podcastu. Jsme moc rádi, že máme další cestu, jak popularizovat vědu,“ řekl webu ČT24 moderátor Daniel Stach s tím, že ve zvukovém archivu pořadu Hyde Park Civilizace, který moderuje, je ke stažení více než 200 odvysílaných dílů.

Reklama
Know

Po sportu a vědě chtěli Moravce

K vědě se přidává publicistika. „Projekt podcastů náš tým velmi oslovil a jsme rádi, že se Otázky Václava Moravce k divákům nově dostanou i touto cestou. Osobně jsem rád, že v tomto formátu můžeme představit i Fokus, ve kterém se snažíme nabízet nadčasová témata, vysíláme z unikátních míst a zveme hosty, kterým stojí za to naslouchat,“ říká moderátor Václav Moravec.

Právě jeho relace prý patřily mezi divácky nejžádanější podcasty. „Diváci si často říkali právě o Otázky Václava Moravce. Jsem rád, že jim můžeme vyjít vstříc a nově mohou ve zvukové podobě slyšet jak nedělní Otázky, tak i měsíčník Fokus Václava Moravce,“ dodal webeditor Měřička.

Pořady jsou k dispozici na platformách Soundcloud a iTunes, kde diváci najdou veškeré díly přehledně roztříděné do playlistů.

Audio formát je výhodný především kvůli úspoře mobilních dat. Má nejen menší velikost, ale pořady je možné si stáhnout a pak je poslouchat bez nutnosti připojení k internetu.

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu