Rozbili jsme strukturu naší agentury a nováčky naplno vtáhli do práce pro klienty. Baví je, že můžou dělat práci, která má koule

Každý rok utratila naše agentura za inzeráty na hledání nových lidí desítky tisíc korun. Když přičtu hodiny věnované pročítání odpovědí a často absurdním schůzkám s kandidáty, které svou trapností připomínají scény ze seriálu Kancl Rickyho Gervaise, opravdu bolí, když je výsledkem celého procesu jen další člověk do počtu. A ten se ještě po pár měsících rozhodne, že by ho možná víc bavilo něco jiného někde jinde, a celé to startuje nanovo.

Tak jak z toho ven? Psát, že nemá cenu přeplácet a lidé nejvíc ocení zajímavou práci, která je někam posune, je tlachání – pod to se asi podepíšou všichni. Jenže kde ji vzít, když vaši klienti zrovna neposílají auta na Mars? Musíte ji zajímavou udělat.

Před rokem jsme v agentuře došli k závěru, že děláme až příliš často věci stejně. To nebaví ani zaměstnance a tím méně klienty. Abychom to změnili, totálně jsme rozbili strukturu firmy. Místo tří velkých týmů teď máme pět menších, aby měl manažer, který tým táhne, méně klientů a víc času přemýšlet nad kreativou.
Když jsem před lety pracoval jako novinář, vytáčelo mě tvrzení, že o něčem nejde napsat, že to nikoho nezajímá. Skvělé příběhy jsou všude, jen je potřeba nebát se dívat na věci jinak než ostatní a klidně provokovat, pokud za tím vidíte smysl.

Začali jsme proto hledat šikovné studenty bez zkušeností, ale také bez rutiny. Neposíláme je ke kopírce, jsou plnoprávnou součástí týmu. Věříme jim a jejich názor při brainstormingu má stejnou váhu jako každý jiný.

Mám pak radost, když koncept, který uspěje u klienta, začne nápadem 19leté studentky prváku na marketingové komunikaci nebo když její o rok starší spolužák vytvoří většinu obsahu pro úspěšnou kampaň na Facebooku.

Snažíme se neotravovat sebe i novináře tiskovými zprávami a dalším „klasickým píárkem“, ale pojmenovat projekt třeba „Chyť se za koule“ a věřit, že přesvědčíte klienta, ale i známé herce a sportovce, aby zadarmo natočili videa, kde tuhle intimní věc udělají. Je to risk, nadřete se, ale baví vás to a když se to povede, všichni, včetně klienta, mají radost, že u toho byli.
A jak tohle všechno souvisí s hledáním zaměstnanců? Za poslední půlrok už jsme žádný inzerát dávat nemuseli. Když někoho hledáme, najdeme ho na doporučení některého z kolegů, kteří jsou teď naší reklamou, protože je práce baví. Chtělo to ale koule.

Štěpán Dlouhý, account director, Stance Communications

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia