Úroveň distribuce letáků maloobchodních řetězců meziročně klesá. Nyní letáky dostává 72 procent domácností, 61 procent domácností letáky také čte.
Oproti loňskému roku se opět snížil podíl respondentů, kteří podle letáků nakupují, na celkových 30 procent. 20 procent domácností letáky nedostává, protože má na schránce žádost o nevhazování reklamy, a sedm procent domácností tvrdí, že k nim letáky nikdo nezanáší.
Více než polovina českých domácností (67 procent) ví o tom, že někteří obchodníci informují o svých prodejnách a jejich nabídce prostřednictvím vlastních elektronických letáků na internetu. Ty si na internetu prohlíží 15 procent domácností, 10 procent domácností podle nich také nakupuje.
„Trvanlivé kategorie české domácnosti nakupují především v hypermarketech a diskontech. Distribuce čerstvých potravin je charakteristická relativně vysokými preferencemi pro menší (specializovanou) prodejnu. U drogistických kategorií jsou viditelné výrazné preference pro specializované drogistické formáty, zvláště pak u kosmetiky,“ říká Pavel Cabal, senior project manager z GfK
.Volně prodejná studie GfK Shopping Monitor 2018 od roku 1997 každoročně poskytuje komplexní analýzu vývoje nákupních zvyklostí českých domácností při nákupu rychloobrátkového spotřebního zboží. Sleduje trendy ve vývoji motivačních faktorů, v preferencích formátů a řetězců, ve znalosti řetězců a v jejich spotřebitelském hodnocení.