Reklama
Megaboard

Pětina domácností odmítá letáky

Úroveň distribuce letáků maloobchodních řetězců meziročně klesá. Nyní letáky dostává 72 procent domácností, 61 procent domácností letáky také čte.

Oproti loňskému roku se opět snížil podíl respondentů, kteří podle letáků nakupují, na celkových 30 procent. 20 procent domácností letáky nedostává, protože má na schránce žádost o nevhazování reklamy, a sedm procent domácností tvrdí, že k nim letáky nikdo nezanáší.

Více než polovina českých domácností (67 procent) ví o tom, že někteří obchodníci informují o svých prodejnách a jejich nabídce prostřednictvím vlastních elektronických letáků na internetu. Ty si na internetu prohlíží 15 procent domácností, 10 procent domácností podle nich také nakupuje.

„Trvanlivé kategorie české domácnosti nakupují především v hypermarketech a diskontech. Distribuce čerstvých potravin je charakteristická relativně vysokými preferencemi pro menší (specializovanou) prodejnu. U drogistických kategorií jsou viditelné výrazné preference pro specializované drogistické formáty, zvláště pak u kosmetiky,“ říká Pavel Cabal, senior project manager z GfK

.Volně prodejná studie GfK Shopping Monitor 2018 od roku 1997 každoročně poskytuje komplexní analýzu vývoje nákupních zvyklostí českých domácností při nákupu rychloobrátkového spotřebního zboží. Sleduje trendy ve vývoji motivačních faktorů, v preferencích formátů a řetězců, ve znalosti řetězců a v jejich spotřebitelském hodnocení.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále