Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Marketéři, učte se od Kazmy

V květnu letošního roku vyvolalo poprask video internetového baviče Kamila Bartoška vystupujícího pod jménem Kazma. Ten má na Streamu, videoplatformě Seznamu, svůj pořad One Man Show. Právě na jaře zveřejnil epizodu s názvem „Prostřeno! Odhalení největšího televizního skandálu v Česku“.

V ní ukazuje, jak převezl produkci Primy a do populárního pořadu dosadil placené herce. Kazma tvrdil, že cílem celé akce bylo upozornit širokou veřejnost na onemocnění Tourettův syndrom a také ukázat prostředí, ve kterém se tuzemská reality show natáčí. Skeptici naopak měli za to, že celá událost je propagační aktivitou Primy.

Ústřední postavou celého příběhu byl excentrický IT specialista Karel, který měl místo postele rakev, ve svém bytě choval slepici jménem Babiš a přitahovaly ho ženy v důchodovém věku. Postavu Karla ztvárnil herec Karel Ondrka. Kazmou najatý byl i jeho protihráč v soutěži Pavel. Epizody s Karlem vysílala televize Prima letos v březnu.

Reklama
ČEZ

Prima na Kazmu nemá

Televize reagovala na Kazmovo video v oficiálním tiskovém prohlášení. Ocenila, že celá akce měla osvětový charakter. A zveřejnila i data z měření ATO – Nielsen Atmosphere. Epizodu pořadu Prostřeno, ve které hrál roli hostitele Karel, vidělo v televizi 862 tisíc diváků v cílové skupině 15+. Kazmovo video bylo ale úspěšnější. Dnes má na Streamu téměř čtyři miliony zhlédnutí.

Není to první případ, kdy Kazma a jeho tým vzbudili pozornost. Stojí také za vtípky s falešným Jimem Carreym a Justinem Biebrem. Kazmův fenomén ovlivňuje i veřejnou diskusi o jiných tématech: při propuštění Jiřího Kajínka nebo zveřejnění výsledků parlamentních voleb se na sociálních sítích objevily od některých lidí reakce, jestli to není další Kazmův vtip.

„Kazma stále vymýšlí nové věci, s arogancí sobě vlastní zcela ignoruje zavedené mediální formáty a vytváří své vlastní,“ napsal Dušan Benža, partner agentury Roll & Benza, v komentáři v MAM 22/2017.

Čtěte i ostatní medailonky:

Reklama
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)