Marketéři, učte se od Kazmy

V květnu letošního roku vyvolalo poprask video internetového baviče Kamila Bartoška vystupujícího pod jménem Kazma. Ten má na Streamu, videoplatformě Seznamu, svůj pořad One Man Show. Právě na jaře zveřejnil epizodu s názvem „Prostřeno! Odhalení největšího televizního skandálu v Česku“.

V ní ukazuje, jak převezl produkci Primy a do populárního pořadu dosadil placené herce. Kazma tvrdil, že cílem celé akce bylo upozornit širokou veřejnost na onemocnění Tourettův syndrom a také ukázat prostředí, ve kterém se tuzemská reality show natáčí. Skeptici naopak měli za to, že celá událost je propagační aktivitou Primy.

Ústřední postavou celého příběhu byl excentrický IT specialista Karel, který měl místo postele rakev, ve svém bytě choval slepici jménem Babiš a přitahovaly ho ženy v důchodovém věku. Postavu Karla ztvárnil herec Karel Ondrka. Kazmou najatý byl i jeho protihráč v soutěži Pavel. Epizody s Karlem vysílala televize Prima letos v březnu.

Prima na Kazmu nemá

Televize reagovala na Kazmovo video v oficiálním tiskovém prohlášení. Ocenila, že celá akce měla osvětový charakter. A zveřejnila i data z měření ATO – Nielsen Atmosphere. Epizodu pořadu Prostřeno, ve které hrál roli hostitele Karel, vidělo v televizi 862 tisíc diváků v cílové skupině 15+. Kazmovo video bylo ale úspěšnější. Dnes má na Streamu téměř čtyři miliony zhlédnutí.

Není to první případ, kdy Kazma a jeho tým vzbudili pozornost. Stojí také za vtípky s falešným Jimem Carreym a Justinem Biebrem. Kazmův fenomén ovlivňuje i veřejnou diskusi o jiných tématech: při propuštění Jiřího Kajínka nebo zveřejnění výsledků parlamentních voleb se na sociálních sítích objevily od některých lidí reakce, jestli to není další Kazmův vtip.

„Kazma stále vymýšlí nové věci, s arogancí sobě vlastní zcela ignoruje zavedené mediální formáty a vytváří své vlastní,“ napsal Dušan Benža, partner agentury Roll & Benza, v komentáři v MAM 22/2017.

Čtěte i ostatní medailonky:

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)